هشدار سازمان امنیت داخلی آلمان به مخالفان جمهوری اسلامی

یکشنبه, 11ام دی, 1401
اندازه قلم متن

رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان در گفت و گویی اختصاصی با خبرگزاری آلمان به ایرانیان مقیم این کشور هشدار داد که مراقب جاسوسان جمهوری اسلامی باشند.

هالدن وانگ که در حال حاضر ریاست اداره فدرال حفاظت از قانون‌اساسی یا Verfassungsschutz را به عهده دارد، در این مصاحبه گفت که بر اساس اطلاعات سازمان تحت نظر وی، جمهوری اسلامی  فعالیت های شبکه جاسوسی خود را در زمینه شناسایی مخالفان در آلمان و جمع آوری اطلاعات درباره آن ها و خانواده هاشان شدت بخشیده است.

رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان به ویژه از ایرانیانی که قصد سفر به کشور خود را دارند خواست که محتاط باشند، زیرا رژیم می تواند با استفاده از اطلاعات جاسوسان خود آن ها را گرفتار کند.

هالدن وانگ‌ علاوه بر این به مخالفان جدی جمهوری اسلامی هشدار داد که رژیم تهران ممکن‌است برای خاموش کردن آن ها اعضای خانواده و بستگانشان را تحت فشار قرار دهد.

تاثیر دوجانبه تظاهرات عظیم برلین

به گفته رئیس امنیت داخلی آلمان، از زمان برگزاری تظاهرات عظیم مخالفان جمهوری اسلامی در برلین، که به گفته او دست کم‌۸۰ هزار تن در آن حضور داشتند، روشن شده است که بخش بزرگی از ۲۰۰ هزار ایرانی تبار ساکن آلمان را مخالفان حکومت تشکیل می دهند. او می گوید که همین امر سبب افزایش فعالیت شبکه های جاسوسی وابسته به رژیم تهران شده است.

رئیس اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان بدون آن که بگوید سازمان تحت مدیریت وی برای شناسایی جاسوسان جمهوری اسلامی و مقابله با توطئه های آنان چه می کند، از ایرانیان خواست که هرگاه در همایش های سیاسی خود عکس یا فیلم تهیه می کنند، در زمینه انتشار این مستندات هشیار باشند، زیرا شبکه های جاسوسی رژیم تهران از آنها برای ثبت چهره های مخالفان بهره می برند.

به تازگی ده ها نماینده مجلس فدرال آلمان با امضای بیانیه ای مشترک خواستار حفظ امنیت ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در آلمان شدند.

روز ۲۲ اکتبر ۲۰۲۲ ده ها هزارتن از ایرانیان ساکن آلمان، از گروه های سنی متفاوت، بزرگترین تظاهرات اعتراضی چهل و سه سال گذشته را علیه  جمهوری اسلامی در قلب برلین برگزار کردند.

پلیس برلین جمعیت تظاهرکنندگان را بیش از ۸۰ هزار تن اعلام کرد. اما محاسبات دقیق تر با استفاده از گوگل نشان می داد که این جمعیت به فراتر از ۱۲۰ هزار تن رسید.

این نمایش قدرت مخالفان، از یک سو سیاست محافظه کارانه دولت آلمان نسبت به خشونت بی پرده جمهوری اسلامی را تغییر داد و از سوی دیگر سبب تشدید فعالیت جاسوسان رژیم تهران شد.

با این همه تظاهرات اعتراضی ایرانیان و ایرانی تباران آلمان همچنان در شهرهای مختلف ادامه دارد. 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.