واکنش سپاه پاسداران به افشاگری سردار اباذری: «نظر شخصی او است»

یکشنبه, 11ام دی, 1401
اندازه قلم متن

به نظر می‌رسد پس از سخنان اباذری درباره «ایستادگی برخی از فرماندهان ارشد مقابل علی خامنه‌ای»، او از جایگاه مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران برکنار شده است

خبرگزاری‌های وابسته به سپاه پاسداران مانند تسنیم تا پیش از این، برای اباذری از عنوان مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران استفاده می‌کردند- IRNA

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دهم دی‌ماه در واکنش به اظهارات جنجالی سردار حمید اباذری، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، اعلام کرد که این سخنان «نظر شخصی» سردار اباذی بوده و مورد تایید این نهاد نظامی-امنیتی نیست.

در بیانیه روابط عمومی سپاه پاسداران، همچنین تاکید شده است که سردار حمید اباذری مشاور فرمانده کل سپاه نیست؛ ادعایی که به نظر می‌رسد جز برکناری حمید اباذری از سمت مشاور حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، معنایی ندارد، زیرا خبرگزاری‌های وابسته به سپاه مانند تسنیم تا پیش از این، برای اباذری از عنوان مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران استفاده می‌کردند.

در ویدیویی که شبکه تبرستان (شبکه استانی صداوسیما در مازندران) روز پنجشنبه هشتم دی‌ماه از سخنان سردار حمید اباذری پخش کرد، او اذعان می‌کند که فرماندهان ارشد و «مسئولان درجه یک نظام» مقابل علی خامنه‌ای ایستاده‌اند. اباذری همچنین از اینکه برخی روحانیون بلندپایه و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران رفتار حکومت با معترضان را تایید نمی‌کنند، انتقاد کرده بود. این فرمانده ارشد سپاه پاسداران در سخنانش گفته بود: «امروز داریم می‌بینیم چه بزرگانی، چه خواصی، کم آورده‌اند. آقاجان تو این ‌قدر القاب پشت سرت است، بیتت کلی بروبیا دارد، چرا حرف نمی‌زنی؟ کسان زیادی را دیدیم که بریدند. به چشم خود دیدم سرداران بزرگی که کم آوردند… مقابل ارزش‌ها ایستادند، مقابل آقایشان [خامنه‌ای] ایستادند، مقابل نظام ایستادند.»

پیش‌تر در خبرنامه ۱۹ آذرماه بولتن‌های محرمانه خبرگزاری فارس که پس از هک بلک‌ریوارد افشا شد، آمده بود که رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از نزدیک‌ترین افراد به او، گلایه کرده است «که چرا برخی خواص سکوت کردند؟»

حالا سپاه پاسداران در بیانیه جدید خود، سخنان سردار اباذری درباره مواضع متفاوت برخی فرماندهان دوران دفاع مقدس درخصوص اعتراض‌های مردمی را «برداشت و تحلیل شخصی» او دانسته و مدعی شده‌ است که «این اظهارات با واقعیات موجود انطباق ندارند».

از: ایندیپندنت 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.