شکارچی شلیک کننده به ماموران محیط زیست کامیاران بازداشت شد

شنبه, 17ام دی, 1401
اندازه قلم متن

سنندج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: یک شکارچی غیرمجاز که به سمت ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران شلیک کرده بود دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اقبال حمیدی روز شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: ماموران وظیفه شناس یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران، اوایل دی سال جاری حین گشت و کنترل شبانه در زیستگاه‌های این شهرستان به یک دستگاه خودرو سواری که به طور غیرمجاز در حال نوراندازی به سمت جانوران وحشی به قصد شکار بود؛ برخورد کردند.

وی با اشاره به اینکه این عملیات در زیستگاه‌های مناطق آزاد از توابع بخش موچش شهرستان کامیاران اتفاق افتاد، افزود: متخلفان شکار غیرمجاز به محض دیدن ماموران حفاظت محیط زیست، اقدام به تیراندازی به سمت آنها و سپس فرار کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: در پیگیری های یگان حفاظت محیط زیست کردستان، یکی از افرادی که سابقه شکار غیرمجاز داشت و متهم به شلیک به سمت مامور اجرایی بود دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

حمیدی با اشاره به اینکه شکار و صید گونه‌های جانوری بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود، گفت: پرونده مذکور پس از تنظیم صورتجلسه توسط واحد حقوقی، برای رسیدگی به مقامات قضایی ارجاع شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه در این درگیری ماموران حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران صدمه ای ندیدند و زخمی نشدند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.