احضار ابوالفضل قدیانی به دادستانی؛ «حاضر نمی‌شوم»

یکشنبه, 18ام دی, 1401
اندازه قلم متن

ابوالفضل قدیانی

رادیوفردا

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی ساکن ایران، می‌گوید که روز ۱۷ دی‌ در تماسی تلفنی او را برای بعد از ظهر دوشنبه به دادستانی احضار کرده‌اند اما تا زمانی که «رسما» احضار نشود به دادستانی مراجعه نخواهد کرد.

این فعال سیاسی با تاکید دوباره بر این‌که «دادگاه‌ها، دادستانی و دادسرای انقلاب طبق اصول ۱۵۹، ۱۷۲ و ۱۷۳ قانون اساسی غیرقانونی است»، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی را فاقد «استقلال»، و «تحت فرمان» علی خامنه‌ای و «نیروهای سرکوبگرش» توصیف کرده است.

آقای قدیانی تصریح کرده از آن‌جایی که آراء صادره از این مراجع را «عملی مجرمانه و فاقد وجاهت قانونی و قابل تعقیب و مجازات» می‌داند، در دادستانی حاضر نخواهد شد.

او در عین حال افزوده که چنانچه «به شکل رسمی» – و نه تلفنی – برای اجرای حکم زندان احضار شود با وجود تمام بیماری‌های خود از زندان استقبال می‌کند، چرا که‌ «زندانی کردن زندانیان سیاسی را سند محکومیت علی خامنه‌ای، جبار خودکامه و قدرت‌پرست ایران می‌دانم که دشمنی او با ملت ایران بر همگان ثابت شده‌است».

این فعال سیاسی که تا کنون چندین بار سابقه بازداشت و زندان دارد و از فعالان نزدیک به میرحسین موسوی، نامزد انتخابات مناقشه‌انگیز ریاست جمهوری ۸۸ بوده، از مدت‌ها پیش انتقادات صریحی را متوجه رهبر جمهوری اسلامی کرده است.

این عضو موسس سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی روز پنجم دی‌ امسال در اظهاراتی مشابه، علی خامنه‌ای را «محارب و مفسد فی الارض» خواند و گفت اطمینان دارد که حکومت جمهوری اسلامی «رفتنی» است.

آقای قدیانی ماه گذشته هم در واکنش به اعدام محسن شکاری، معترض ۲۳ ساله، از علی خامنه‌ای به عنوان «جبار تمامیت‌خواه» و «خودکامه خونریز» نام برده و گفته بود که رهبر جمهوری اسلامی نمی‌تواند «ملت ایران را با اعدام و بگیر و ببندِ معترضان مرعوب کند» و برعکس این «جنایت‌ها»، عزم ملت را در «سرنگونی خامنه‌ای و نظامش» راسخ‌تر می‌کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.