کانادا سه نهاد و دو مقام جمهوری اسلامی را به دلیل «نقض حقوق بشر» در ایران تحریم کرد

دوشنبه, 19ام دی, 1401
اندازه قلم متن

رادیو فردا

به دنبال اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی از معترضان بازداشتی، کانادا سه نهاد و دو مقام جمهوری اسلامی را به خاطر «نقض حقوق بشر» به فهرست تحریمهای خود اضافه کرد.

بنابر اعلام وزارت خارجه کانادا، وحید یامین‌پور معاون وزارت ورزش و جوانان و دبیر شورای عالی جوان به همراه محسن قمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، به فهرست تحریمهای کانادا افزوده شده است.

همچنین بر اساس این بیانیه که روز دوشنبه ۱۹ دی‌ماه منتشر شد، «بنیاد ۱۵ خرداد» به همراه روزنامه دولتی «ایران» و«هیئت نظارت بر مطبوعات» در ایران تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

بنیاد ۱۵ خرداد، از نهادهای وابسته به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، است که پس از انقلاب ۵۷ با تصاحب مجموعه‌ای از اموال و کارخانه‌های مصادره شده تاسیس شد. این نهاد حکومتی هم‌اکنون به یک غول اقتصادی بزرگ تبدیل شده است که از حوزه فولاد تا دارو، پتروشیمی، مواد غذایی، پودرهای شوینده، موسسات سرمایه‌گذاری و مسافرتی فعال است.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا، روز دوشنبه همزمان با اعلام بسته جدید تحریمهای این کشور علیه مقامات و نهادهای دخیل در سرکوب اعتراضات مردمی و ناقضان حقوق بشر در ایران گفت: «جمهوری اسلامی باید سرکوب موحش اعتراضات را متوقف کند.»

این نهمین بسته تحریمی کانادا علیه مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی طی چهار ماه گذشته و کشتار صدها تن در جریان اعتراضات مردمی در ایران است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز ۶ آبان‌ماه امسال «بنیاد ۱۵ خرداد» را به خاطر جایزه چند میلیون دلاری آن برای قتل سلمان رشدی، نویسنده شهیر هندی‌تبار بریتانیایی، تحریم کرد.

با استفاده از گزارش‌های وب‌سایت وزارت خارجه کانادا و رادیو فردا؛ د.خ/ آ.ت.

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.