وزیر ارتباطات: نمی‌شود هنگام کنکور اینترنت کل کشور را قطع کرد

چهارشنبه, 21ام دی, 1401
اندازه قلم متن

وزیر ارتباطات ایران در واکنش به خبر منتشرشده از سوی سازمان سنجش مبنی بر این‌که قرار است «با همکاری وزارت ارتباطات، در زمان برگزاری کنکور» اینترنت در کل ایران قطع شود، با این اقدام مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، روز چهارشنبه، ۲۱ دی در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به سازمان سنجش گفت: «ما به شدت با قطع سراسری اینترنت مخالفت کردیم و اعتقاد داریم اینترنت مثل هوا می‌ماند و به تمام زندگی مردم وابسته شده، از اقتصاد، آموزش، فرهنگ و سرگرمی پس نمی‌شود اینترنت را قطع کرد.»

وزیر ارتباطات ادامه داد: «درخواست سازمان سنجش در این زمینه بررسی شد و با چند شرط با آن موافقت شد که صرفاً در محدوده حوزه‌های امتحانی و فقط اینترنت همراه، آن‌هم با اطلاعات قبلی باشد. کسانی که در این محدوده هستند از پیش پیامی دریافت می‌کنند تا آمادگی داشته باشند.»

این اظهارات عیسی زارع‌پور در حالی بیان می‌شود که حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش کشور روز چهارشنبه، ۱۴ دی‌ماه، در یک برنامه تلویزیونی، در پاسخ به سؤال مجری که گفت: «به نظر می‌رسد این روش منطقی نباشد و وزارت ارتباطات در این خصوص باید اظهار نظر کند و مسئولیت دارد»، اظهار داشت که وزارت ارتباطات تنها «مسئولیت فنی این موضوع» را بر عهده خواهد داشت.

ساعتی پس از انتشار این خبر، وزیر ارتباطات در دولت ابراهیم رئیسی نیز تایید کرده بود که وزارتخانه‌اش در این تصمیم‌گیری نقشی ندارد و «شورای امنیت کشور باید تصمیم بگیرد».

پس از آغاز اعتراضات سراسری کنونی از ۲۶ شهریور امسال، جمهوری اسلامی دسترسی به اینترنت را برای شهروندان بسیار محدود کرده که شامل قطع کامل و دوره‌ای اینترنت و کُند شدن سرعت آن است.

تصمیم گسترده‌تر کردن قطع اینترنت شهروندان در زمان برگزاری کنکور در حالی گرفته می‌شود که در تیرماه ۱۴۰۰، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات وقت ایران، ضمن انتقاد از قطع دسترسی اینترنت تری‌جی و فور‌جی در محل برگزاری امتحانات گفته بود که راه‌ حل مناسب برای افزایش امنیت کنکور و لو نرفتن سوالات، نصب «جَمِر» در محل برگزاری امتحانات است.

جمر دستگاه یا نرم‌افزار مسدودکننده سیگنال یا فرکانس با برد محدود است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.