دادگاه تجدیدنظر؛ رضا شهابی و حسن سعیدی به ۶ سال حبس و محرومیت های اجتماعی محکوم شدند

پنجشنبه, 22ام دی, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – دادگاه تجدیدنظر، محکومیت رضا شهابی، از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حسن سعیدی، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه را، به ۶ سال حبس تعزیری، دو سال تبعید و ممنوعیت عضویت در احزاب و فعالیت در شبکه های اجتماعی تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، محکومیت رضا شهابی، از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حسن سعیدی، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به حبس، تبعید و ممنوعیت عضویت در احزاب و فعالیت در شبکه های اجتماعی تایید شد.

بر اساس حکم صادره توسط دادگاه تجدیدنظر، رضا شهابی و حسن سعیدی به تحمل ۶ سال حبس تعزیری، دو سال تبعید و ممنوعیت عضویت در احزاب و فعالیت در شبکه های اجتماعی، محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، رضا شهابی و حسن سعیدی پیشتر توسط دادگاه بدوی، از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” هر یک به مجموعا ۶ سال حبس تعزیری و از بابت مجازات تکمیلی به ممنوعیت خروج از کشور، عضویت در احزاب و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و منع اقامت در تهران و استان‌های مجاور به مدت ۲ سال محکوم شده بوند.

رضا شهابی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. در تاریخ ۲۲ خردادماه، قرار بازداشت این فعال کارگری به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. پیشتر سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه با انتشار بیانیه ای نسبت به وخامت وضعیت جسمانی آقای شهابی ابراز نگرانی کرده بود.

رضا شهابی فعال کارگری و از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران است. وی پیش از این نیز به واسطه فعالیت های صنفی خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

حسن سعیدی، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شد. ماموران پس از بازداشت او ضمن تفتیش منزل تلفن همراه وی و سایر اعضای خانواده را ضبط کرده و با خود بردند.

جلسه آخرین دفاع این فعال کارگری روز دوشنبه ۷ شهریورماه، در دادسرای اوین برگزار شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.