محسن برهانی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران اخراج شد

پنجشنبه, 22ام دی, 1401
اندازه قلم متن

محسن برهانی در جریان اعتراضات اخیر بارها با انتساب اتهاماتی نظیر محاربه و افساد فی‌الارض به معترضان انتقاد کرده و به احکام اعدام صادر شده اعتراض کرده است.

بر اساس نامه‌ای که «سمیه باغی»، خبرنگار ساکن ایران درحساب کاربری خود منتشر کرده است، دکتر «محسن برهانی»، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، وکیل دادگستری و دانش آموخته حوزه علمیه قم، از دانشگاه تهران اخراج شده است.

محسن برهانی در جریان اعتراضات اخیر بارها به انتساب اتهاماتی نظیر محاربه و افساد فی‌الارض به معترضان انتقاد کرده و به احکام اعدام صادر شده اعتراض کرده است. 

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران درجریان اجرای حکم اعدام «محسن شکاری»، اتهام محاربه برای او را مصداق سفک دماء به ناحق خواند.

این حقوقدان با انتشار متنی در صفحه کاربری اینستاگرامی خود، هفت اشکال مهم برای پرونده این معترض برشمرد و نوشت: «اگر تنها یک مورد از این موارد هفتگانه اثبات شود و یا حتی اگر تردید در یک مورد هم محقق شود، نمی‌توان شخص را محارب دانست.»

برهانی اقدام محسن شکاری در حمل چاقو را مصداق رفتار مجرمانه «سلاح‌کشیدن» ندانسته و در بخشی دیگر نیز توضیح داده که مجروح‌شدن مامور، مشمول ماده قضایی استناد شده در پرونده نیست.

این حقوقدان پس از اجرای حکم اعدام «محمدمهدی کرمی» و «محمد حسینی» در حساب کاربری توییتر خود نوشت که خون این جوانان «به ناحق» ریخته شده است

او در ادامه نوشت: «نه عنوان محاربه، نه عنوان افساد فی‌الارض و نه عنوان قتل عمد، بر رفتار این دو نفر انطباق نداشت.»

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.