رئیس جمهوری ایتالیا انزجار خود و کشورش را نسبت به سرکوب معترضان در ایران اعلام داشت

پنجشنبه, 22ام دی, 1401
اندازه قلم متن

رئیس جمهوری ایتالیا انزجار خود و کشورش را نسبت به سرکوب معترضان در ایران  اعلام داشت

سرجو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا JUAN MABROMATA / AFP

سرجو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا، به مناسبت دریافت استوارنامۀ سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در رُم او و حکومت ایران را به دلیل سرکوب معترضان در این کشور سرزنش کرد.

دفتر ریاست جمهوری ایتالیا با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که در این ملاقات رئیس جمهوری ایتالیا انزجار شخصی خود را  از سرکوب خشن تظاهرکنندگان” ابراز داشت. بیانیۀ دفتر رئیس جمهوری ایتالیا تأکید می کند : ایتالیا و شخص رئیس جمهوری این کشور “انزجار خود را از سرکوب خشن تظاهرکنندگان در ایران اعلام و احکام اعدام و همچنین اعدام شماری از تظاهرکنندگان در این کشور را محکوم کردند.”

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در اُسلو در گزارشی تازه تصریح کرده است که دست کم صد تن از تظاهرکنندگان دستگیر شده در جریان اعتراض‌های جاری در ایران با خطر اعدام روبرو هستند.

در هفته‌های گذشته سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در رُم پیش از تسلیم استوارنامۀ خود از سوی وزیر امور خارجۀ ایتالیا، آنتونیو تاجانی، احضار شده بود. در این اقدام، وزیر امور خارجۀ ایتالیا بار دیگر واکنش جمهوری اسلامی ایران را به معترضان و اعتراضات این کشور غیرقابل قبول خواند. پیشتر وزیر امور خارجۀ ایتالیا وضعیت جاری در جمهوری اسلامی ایران را “شرم‌آور و غیرقابل قبول” خوانده بود.  

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.