پایان اعتصاب غذای یک هفته‌ای سیامک‌ نمازی، گروگان ایرانی-‌آمریکایی

دوشنبه, 3ام بهمن, 1401
اندازه قلم متن

 

سیامک نمازی (راست) و پدرش باقر نمازی

ایران اینترنشنال

جرد گینزر، وکیل خانواده نمازی از پایان اعتصاب غذای یک هفته‌ای سیامک نمازی شهروند دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی محبوس در زندان اوین خبر داد و اعلام کرد که او دچار افت فشار و کاهش وزن شده است.

گینزر در حساب توییتر خود نوشت که روز یکشنبه دوم بهمن آخرین روز اعتصاب غذای این زندانی سیاسی بود و بر اثر این اعتصاب غذا، فشار خون نمازی به پایین‌ترین حد طبیعی کاهش یافت.

این وکیل دادگستری همچنین اضافه کرد که نمازی حدود ده پوند معادل چهار و نیم کیلوگرم از وزن خود را از دست داده است.

یک هفته پیش، این شهروند دوتابعیتی با انتشار نامه‌ای خطاب به جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا که در آن از روسای جمهور پیشین آمریکا نیز انتقاد شده، از آغاز اعتصاب غذای خود به مدت یک هفته خبر داد.

در نامه سرگشاده نمازی که متن کامل سه صفحه‌ای آن در حساب توییتر این زندانی سیاسی منتشر شد، آمده بود: «تنها چیزی که می‌خواهم این است که در هفت روز آینده یک دقیقه از وقت خود را به وضعیت اسفبار گروگان‌های آمریکایی در ایران اختصاص دهید.»

جمهوری اسلامی به عنوان یک رویه مستمر با زندانی کردن شهروندان خارجی یا دوتابعیتی، از آنان همچون گروگان برای تحقق خواسته‌های خود از کشورهای خارجی استفاده می‌کند.

نامه سرگشاده سیامک نمازی در هفتمین سالگرد آزادی چند آمریکایی از زندان‌های جمهوری اسلامی منتشر شد.

این زندانی سیاسی نوشت که هفت سال پیش در چنین روزی باراک اوباما رییس‌جمهور پیشین آمریکا گروگان‌های آمریکایی در ایران را آزاد کرد اما او با وجود این که وعده داده شده بود تا چند هفته دیگر آزاد شود، همچنان زندانی است.

سیامک نمازی در مهرماه سال ۱۳۹۴ در جریان سفری به ایران بازداشت شده بود و همچنان در ایران محبوس است. پدر او، باقر نمازی که از مقام‌های سابق یونیسف است، نیز که سال ۹۵ برای پی‌گیری وضعیت فرزندش به ایران رفته بود، بازداشت شد.

این دو شهروند ایرانی-آمریکایی به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا به ۱۰ سال زندان محکوم شدند، اما آنها و همچنین دولت آمریکا اتهام وارده از سوی جمهوری اسلامی را رد کردند.

پدرش که یکی از مقامات سابق یونیسف است پس از آزادی ممنوع‌الخروج بود اما چند ماه پیش اجازه یافت ایران را برای ادامه درمان ترک کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.