اعتراض رضا کیانیان، بازیگر سینما و تلویزیون به وضعیت آلودگی هوای تهران

جمعه, 27ام دی, 1392
اندازه قلم متن

aludegi
رضا کیانیان، بازیگر سینما و تلویزیون روز گذشته با ترتیب‌دادن یک نشست خبری در برج میلاد حاضر شد تا اعتراض خود را نسبت به موضوع آلودگی هوا اعلام کند.

کیانیان در این برنامه اظهار کرد: چندسال قبل در جشنواره طنز اعلام کردم که قتل شکل‌های مختلفی دارد که به‌صورت مختلف با استفاده از چاقو و آلات مختلف رخ می‌دهد. البته قتل شکل‌های پنهانی هم مثل کار کشیدن از کودکان در سر چهارراه‌ها یا مریضی آنها دارد.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا هم باعث قتل می‌شود، افزود: نمی‌دانم چرا کسی این موضوع را پیگیری نمی‌کند. وقتی لقب قتل به آلودگی هوا می‌دهیم چشم‌ها باز می‌شود و مسوولان به‌دنبال آن می‌روند. متاسفانه آمار رسمی مرگ بر اثر آلودگی هوا اعلام نمی‌شود.

این هنرمند با اشاره به نامه اخیرش به رییس‌جمهور درخصوص آلودگی هوا گفت: برایمان جای سوال است که رییس‌جمهور ستاد اضطرار تشکیل نداده است. وقتی بحث زلزله تهران مطرح شد ستاد بحرانی برای این موضوع تشکیل شد، هم‌اکنون این ستاد چه‌کار می‌کند؟ زمانی که آلودگی هوا وجود دارد آیا نباید این ستاد وارد موضوع شود و آن را پیگیری کند؟ از دکتر روحانی می‌خواهم ستاد بحران آلودگی هوا را تشکیل دهد و موضوعات آن را اطلاع‌رسانی کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به گزارش رییس حفاظت محیط‌زیست در مجلس تاکید کرد: دکتر ابتکار گزارش تکان‌دهنده‌ای را در مجلس ارایه کرده است، چرا این مسایل را به مردم نمی‌گویند. حتما باید انسان مهمی همچون استاد عزت‌الله انتظامی در اثر آلودگی هوا به بیمارستان برود تا بگویند موضوع آلودگی چیست. مگر بقیه شهروندان مهم نیستند.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا هشت‌سال قبل به من ضربه زد، گفت: ریه من هشت‌سال قبل به علت آلودگی هوا آسیب دید، من با دوندگان دو و میدانی مسابقه تنفس می‌دادم اما در حال حاضر وقتی چهارپله را بالا می‌روم نفسم می‌گیرد.

وی اظهار کرد: فوتبالیست‌ها چه تقصیری دارند که باید ۹۰دقیقه در آلودگی کامل بدوند و ورزش کنند و بعد دو نفر از همین فوتبالیست‌ها قلیان می‌کشند و این همه سروصدا می‌شود. مشخص است که این افراد کار بدی انجام داده‌اند. ما داریم در سطح شهر دود بدتر از قلیان را به خوردشان می‌دهیم چه می‌شود که چند‌هزار کلمه در مورد این اتفاق می‌نویسیم اما این فاجعه ملی را نادیده می‌گیریم. چقدر در رسانه‌ها راجع به قلیانی‌ها نوشته شد اما رسانه‌ها در مورد آلودگی هوا با همین میزان هم ننوشتند، پیشنهاد می‌کنم گوشه‌ای از یک صفحه روزنامه به آلودگی هوا اختصاص یابد و در آن درخصوص خطرات آلودگی و میزان کشته‌ها اطلاع‌رسانی شود.
از: شرق


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.