مطرح شدن اتهامات سنگین امنیتی برای داماد عبدالکریم سروش

سه شنبه, 4ام بهمن, 1401
اندازه قلم متن

در برخی دیگر از گزارش‌ها مانند گزارش روزنامه جوان، وابسته به سپاه پاسداران، آقای علیرضا ارادتی را «سرشبکه گروه جوانان محلات» معرفی کرده‌اند.

ایران وایر

خبرگزاری‌های حکومتی در ایران، امروز سه شنبه خبر محاکمه «علیرضا ارادتی»، داماد عبدالکریم سروش، که بیش از یک ماه‌ونیم پیش بازداشت شده بود را منتشر کردند. بر اساس این اطلاعات، آقای ارادتی با اتهامات سنگینی مانند «سرشبکه‌های باند جمع‌آوری و هدایت اراذل و اوباش» مواجه است.

وبسایت جام‌جم آنلاین، از خبرگزاری‌های وابسته به جمهوری اسلامی، در روز چهارم بهمن ادعا کرد که آقای ارادتی «در ابتدا ارتباطات خود با عناصر نفاق و ضدانقلاب را انکار می‌کرد اما پس از مشاهده اسناد و مدارک، به اقدامات خود اعتراف کرد».

در ادامه اتهامات مطرح شده در این گزارش به آقای ارادتی که برای نام آوردنش از حروف اختصاری استفاده شده، آمده است: « با شبکه اینترنشنال هم به صورت برخط مرتبط بوده و از آن‌ها دستور می‌گرفته» و همچنین «با هدایت شبکه معاند جوانان محلات اقدام به هدایت آشوبگران و در عین حال تامین ملی و پخش پول بین اراذل و اوباش می‌کرد».

در برخی دیگر از گزارش‌ها مانند گزارش روزنامه جوان، وابسته به سپاه پاسداران، آقای علیرضا ارادتی را «سرشبکه گروه جوانان محلات» معرفی کرده‌اند. با این حال سروش دباغ، فرزند عبدالکریم سروش، در این رابطه با رسانه‌ها گفته بود که خانواده آقای ارادتی اساسا از اتهام‌هایی که علیه او وارد شده است، بی‌خبرند.

پیشتر علی صالحی، دادستان عمومی تهران، از بازداشت «داماد یکی از سرکردگان ضدانقلاب خارج‌نشین» خبر داده و مدعی شده بود که «به کیف پول دیجیتال متهم سه روز قبل بازداشت مبالغی واریز شده بود» و «مبدا واریز رمزارزهای موجود در کیف دیجیتال متهم کشور انگلیس و امریکا بوده است».

مقامات مختلف جمهوری اسلامی از آغاز اعتراضات سراسری در ایران،  بارها معترضان را «مزدوران خارجی» خطاب کردند و کشورهای غربی را به طرح ریزی این اعتراضات متهم کردند. 

معترضان بازداشت شده از بسیاری از حقوق اولیه خود از جمله داشتن وکیل انتخابی محرومند حکومت با شکنجه و با اخذ اعترافات اجباری احکام سنگینی برای آنها صادر کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.