احضار و بازجویی با روحانیون اهل سنت

چهارشنبه, 5ام بهمن, 1401
اندازه قلم متن

احضار و بازجویی از عبدالملک ملازایی، روحانی اهل سنت

خبرگزاری هرانا – عبدالملک ملازایی، روحانی اهل سنت توسط اداره اطلاعات شهرستان سرباز احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، روز سه شنبه چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱، عبدالملک ملازایی، روحانی اهل سنت توسط اداره اطلاعات شهرستان سرباز احضار و بازجویی شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: «احضار آقای ملازایی از طریق تماسی تلفنی صورت گرفت. ماموران در این تماس به او گفتند که اگر تا پایان وقت اداری به اداره اطلاعات شهرستان سرباز مراجعه نکند، با حکم بازداشت در منزلش وی اقدام به دستگیری اش خواهند کرد.»

گفته میشود که احضار و بازجویی از این روحانی اهل سنت، در پی انتقاد او از فرماندهی شهرستان سرباز و انتشار مطالبی در فضای مجازی صورت گرفته است.

محکومیت سیف الله حسینی، روحانی اهل سنت از حبس و شلاق تا خلع لباس روحانیت

خبرگزاری هرانا – سیف الله حسینی، روحانی اهل سنت توسط دادگاه ویژه روحانیت همدان به ١٧ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، خلع لباس روحانیت و دو سال تبعید به اردبیل محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، سیف الله حسینی توسط دادگاه محکوم شد.

بر اساس این رای که توسط دادگاه ویژه روحانیت همدان صادر و روز چهارشنبه پنجم بهمن‌ ماه، به خانواده آقای حسینی ابلاغ شده است، وی از بابت  اتهامات “عضویت مکتب قرآن کردستان” به شش سال حبس، “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۵ ماه حبس، “تحریک مردم برای بر هم زدن امنیت کشور” به شش سال حبس، “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر جمهوری اسلامی ایران” به دو سال و شش ماه حبس، “اخلال در نظم عمومی” به  ۱۵ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، خلع لباس روحانیت و دو سال تبعید به اردبیل محکوم شده است.

سیف الله حسینی، روحانی اهل سنت و امام جماعت مسجد خاتم انبیا شهر جوانرود در تاریخ ۲۱ آذرماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بازداشتگاه سپاه نبی اکرم کرمانشاه شد.

پس از بازداشت وی، شماری از شهروندان جوانرود در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.