قوه قضاییه یک مطب را به‌دلیل اعتراض پزشک به دخالت یک زن «محجبه» پلمب کرد

دوشنبه, 17ام بهمن, 1401
اندازه قلم متن

عکس آرشیوی است

رادیو فردا

مطب یک پزشک در کاشمر به‌دلیل واکنش به اعتراض یک زن «محجبه» به نحوه پوشش زنی دیگر در مطبش پلمب و برای خود او نیز پرونده قضایی تشکیل شد.

خبرگزاری فارس روز یک‌شنبه ۱۶ بهمن به‌نقل از محمدحسین درودی، دادستان انقلاب خراسان رضوی، از اعتراض این پزشک که ویدئوی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، با عنوان «توهین به یک بانوی محجبه و روحانیت» نام برده و گفته است که این پزشک، احضار و تفهیم اتهام شده و قرار قانونی صادر و مطبش پلمب شده است.

 

با وجود اعتراضات گسترده سراسری در چند ماه گذشته در پی کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و اعلام پایان مأموریت پلیس در ارتباط با «حجاب اجباری»، نهادهای قضایی و انتظامی جمهوری اسلامی همچنان رعایت «حجاب اجباری» را به‌شدت دنبال می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی بوشهر ۲۶ دی‌ماه از بازداشت «چند دختر» که آن‌ها را «بدحجاب» خوانده بود، به اتهام «تعرض به بانوی آمر به معروف» خبر داده بود. این بازداشت نیز در پی انتشار ویدیوئی از درگیری این دختران با زن تذکردهنده حجاب اجباری در خیابان صورت گرفت و این دختران پس از شناسایی، احضار و خودرو آن‌ها توقیف شد.

علاوه بر تداوم این گونه بازداشت‌ها در ماه‌های اخیر، گزارش‌های متعددی نیز از پلمب اماکن صنفی، رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی داروخانه‌ها به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری منتشر شده است.

از آن جمله می‌توان به پلمب یک داروخانه در آمل در نهم بهمن به‌دلیل درگیری لفظی «یک نیروی امر به معروف» با دکتر داروساز زن به‌خاطر عدم رعایت حجاب اجباری اشاره کرد. یک روز پس از آن نیز یک رستوران در ماهشهر به دلیل «خوانندگی یک زن در مراسم افتتاحیه آن» پلمب شد.

هم‌زمان با تأکید مقامات جمهوری اسلامی مبنی بر اتمام نظارت فیزیکی بر نحوه پوشش زنان در ماه‌های گذشته، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند که با پیشنهاد، تدوین و تصویب طرح‌های جدید، رویه‌های تازه‌ای برای این منظور تعریف و راه‌اندازی کنند.

در همین ارتباط، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مجلس شورای اسلامی، اواسط ماه بهمن خواستار راه‌اندازی «وزارت امر به معروف و نهی از منکر» شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.