آفتاب نیوز: ضربه سنگین «پوتین» به اقتصاد ایران

جمعه, 28ام بهمن, 1401
اندازه قلم متن

با فروش نفت ارزان‌تر از ایران به پکن

خبرگزاری دولت در بخشی از گزارش خود درباره مناسبات ایران و چین، خبر داده روسیه با فروش نفت ارزان‌تر از ایران به پکن، بازار چین را از دست کشورمان «خارج» کرده است.
 
آفتاب‌‌نیوز :

ایرنا نوشت: دولت چین و شرکت های این کشور البته در مواردی که بتوانند بدون هزینه گزاف تحریم های ایران را دور زده و به منافع اقتصادی برسند، این کار را می کنند، اما صرفه اقتصادی برای آنها حرف اول را می زند.

طی چند سال گذشته و تشدید تحریم‌ها، بارها شرکت‌های چینی بابت نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم شده و با جرایم و محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند.

اخیرا هم رابرت مالی مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا گفته است: « چین مقصد اصلی صادرات نفت تحریم شده ایران است» و وعده داده که آمریکا مذاکرات با چین برای منصرف کردن این کشور از خرید نفت ایران را شدت خواهد داد.

ایران تلاش کرده با فروش نفت تحریمی خود، بخشی از مشتریان نفتی سابق خود خصوصا در چین را حفظ کند. با این حال، پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و تحریم خرید نفت و گاز و روسیه، این کشور نفت خود را به قیمتی پایین‌تر از نرخ نفت تحریم شده ایران به چین پیشنهاد کرده و تا حدی بازار چین را از دست ایران خارج کرده است.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.