تظاهرات ایرانیان در بروکسل با درخواست از اتحادیه اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه

دوشنبه, 1ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

به دنبال انتشار فراخوان‌ از سوی چند نماینده پارلمان‌های اروپایی، تظاهرات ایرانیان در بروکسل در اعتراض به جمهوری اسلامی و همچنین با درخواست از اتحادیه اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران آغاز شد.

ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد روز دوشنبه اول اسفند ایرانیان بسیاری از شهرهای مختلف اروپا راهی بروکسل شده و مقابل پارلمان اروپا تجمع کردند. 

بر اساس این گزارش‌ها، آن‌ها خواستار قرار گفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی و تعطیل شدن سفارت‌های جمهوری اسلامی در اروپا شدند.

همچنین تظاهرات‌کنندگان در بروکسل به زیان انگلیسی شعار «سپاه تروریست است» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» سر دادند. 

«مرگ بر دیکتاتور» و «زن زندگی آزادی» نیز از دیگر شعارهای سرداده شده در این تظاهرات است. 

جوزپ بورل، مسیٔول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیش از دیدار با وزیران خارجه کشورهای عضو این اتحادیه، از تصویب بسته تحریمی «مهم» علیه جمهوری اسلامی خبر داد.

بورل گفت:« تحریم‌های مرتبط با مسایٔل حقوق بشری به دلیل اقدامات ایران علیه معترضان و استفاده از حکم اعدام اعمال می‌کنیم.»

از اولین ساعات بامداد دوشنبه، ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌داد گروهی از ایرانیان ساکن اشتوتگارت، آلمان، برای شرکت در این تجمع، عازم بروکسل شده و شعار دادند: «آمریکا، اروپا، یا با سپاه یا با ما».

همچنین شامگاه یکشنبه، ویدیویی به‌ ایران اینترنشنال رسید که نشان می‌دهد جمعی از ایرانیان ساکن سوئد، برای شرکت در تجمع مقابل پارلمان اروپا به‌منظور تروریستی خواندن سپاه پاسداران راهی بروکسل شدند. 

روز یکشنیه و پیش از برگزاری تظاهرات مخالفان جمهوری اسلامی در بروکسل، یک عضو پارلمان اروپا، یک عضو پارلمان سوئد و یک عضو پارلمان ایالتی هامبورگ در نشستی خبری در پایتخت بلژیک، بار دیگر بر قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا تاکید کردند.

علیرضا آخوندی، عضو پارلمان سوئد، در این نشست خبری که روز یکشنبه ۳۰ بهمن برگزار شد، گفت: «تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران، پایان خط جمهوری اسلامی است به همین‌خاطر قصد جمهوری اسلامی و ارتش سایبری رژیم این است که تجمع ما بزرگ نشود.»

عیبر السهلانی نماینده سوئد در پارلمان اروپا نیز در این نشست خبری گفت: «سپاه پاسداران عامل بی‌ثباتی منطقه است و مخاصمه‌های نظامی را شعله‌ورتر می‌کند.»

خانم سهلانی با تاکید بر این که «برخلاف برخی تبلیغات مسیر پیش روی مردم خیلی روشن است»، افزود: «قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا باعث ثبات منطقه می‌شود.»

دانیال ایلخانی‌پور، نماینده پارلمان ایالتی هامبورگ نیز در این نشست گفت: «اگر سیاستمداران اروپایی از ایران حمایت نکنند، بعدتر نمی‌توانند حرف از حقوق بشر بزنند. اروپا حتی به لحاظ اقتصادی هم می‌تواند بر روی آینده ایران سرمایه‌گذاری کند.»

ایلخانی‌پور درباره درخواست تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران افزود: «قرار داده شدن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا شکستی بزرگ برای جمهوری اسلامی و قدم اول آزادی مردم ایران است.»

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.