پرونده بازداشت‌شدگان اکباتان؛ جان ۴ نفر به شدت در خطر است

شنبه, 6ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

پرونده بازداشت‌شدگان اکباتان؛ جان ۴ نفر به شدت در خطر است

ایران وایر

صفحه توییتر ۱۵۰۰ تصویر روز ۶ اسفند گزارش کرده که منابعی به خانواده‌های بازداشت شدگان اعتراضات اکباتان گفته‌اند، دادگاه پرونده اکباتان پیش از سال نو برگزار خواهد شد.

پرونده اکباتان که برای رسیدگی به کشته شدن یک نیروی شبه‌نظامی بسیج به نام «آرمان علیوردی» تشکیل شده ده‌ها متهم دارد و به نوشته ۱۵۰۰ تصویر جان ۴ نفر از آن‌ها به نام‌های میلاد آرمون، حسین نعمتی، علیرضا کفایی و مهدی حسینی در خطر جدی قرار دارد.

به نوشته ۱۵۰۰ تصویر، به این چهار نفر اتهامات سنگین نسبت داده شده که می تواند حکم آن اعدام باشد.

به گزارش این صفحه، «میلاد آرمون⁩، بارها حتی زیر شکنجه‌های شدید گفته اصلا چاقویی نداشته، اما بی هیچ مدرک و ادله‌ای میخواهند قتل بسیجی‌ای که با چاقو کشته شده را به گردن او بیندازند.»

ایران‌وایر پیش تر به نقل از منابع مطلع گزارش کرده بود که نیروهای امنیتی برای اتهامی که به معترضان شهرک اکباتان، خصوصا میلاد آرمون وارد کرده‌اند، به دنبال پروند‌ه‌سازی و ادله‌ای هستند که در اختیار ندارند؛ از جمله ویدیوهای دوربین‌های مداربسته از محلی که یک بسیجی به قتل رسیده است. 

بر اساس اطلاعات رسیده به ایران‌وایر، تنها ویدیوهایی که ممکن است در این پرونده وجود داشته باشند، مربوط به دوربین‌های نصب شده در دو طرف بلوکی هستند که آن بسیجی در آن کشته شد، اما هیچ‌کدام بیان‌گر وقوع قتل توسط متهمان نیستند.  

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی از ارایه اطلاعات شفاف درباره متهمان این پرونده و اتهام هر کدام از آن‌ها خودداری کرده است.

پیش از این کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان هم گزارش کرده بود که جلسه رسیدگی به اتهامات میلاد آرمون، متهم ردیف اول پرونده مرگ مامور بسیجی در اکباتان قرار است روز نهم اسفندماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با اتهام «محاربه» برگزار شود. 

این کمیته نوشته بود این پرونده دستکم دو متهم دیگر نیز با نام «مهدی حسینی» و «مهدی ایمانی» با اتهام محاربه محاکمه خواهند شد و پرونده سایر متهمان از جمله «علیرضا کفایی» و «حسین نعمتی» به دادگاه بعثت ارسال شده است.

 هر پنج متهم این پرونده هم‎اکنون در زندان رجایی شهر کرج زندانی هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.