«فرسایش خاک سالانه یک میلیون هکتار از زمین‌های ایران را تهدید می‌کند»

چهارشنبه, 10ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

فرسایش خاک و خشکسالی از مهمترین تهدیدهای زیست‌محیطی ایران هستند.

ار اف ای

عباس‌علی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ایران می‌گوید: ۱۲۵ میلیون هکتار از مساحت ایران در معرض فرسایش قرار دارد و فرسایش سالانه یک میلیون هکتار از زمین‌های کشور را تهدید می‌کند. 

رئیس سازمان منابع طبیعی ایران، با اشاره به سرعت فرسایش خاک در ایران، گفت: نقاط بحرانی ریزگردها در کشور در حال افزایش است. 

به گفته این منبع، از مجموع مساحت ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت کل ایران، ۱۲۵ میلیون هکتار از خاک کشور در قلمرو فرسایش قرار دارد. 

او، همچنین، روند مبارزه با بیابان‌زدایی را کُند ارزیابی کرده و گفت: فعالیت‌ها به دلیل کمبود منابع اعتباری سرعت کندی دارد و با این روند ۹۰ سال طول می‌کشد تا فعالیت‌ها در حوزه مبارزه با بیابان‌زدایی به سرانجام برسد. 

این مقام وزارت کشاورزی ایران، ضمن تاکید بر «فرسایش خاک» بعنوان «تهدیدی جدی و در حال گسترش در ایران»، در عین حال، مدعی شد: با این شرایط هم می‌توانیم امنیت غذایی کشور را تامین و تضمین کنیم. 

در حالیکه ایران بعنوان یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده گازهای گلخانه‌ای به شمار می‌رود، رییس سازمان منابع طبیعی ایران گفت:  ایران ششمین کشور تولیدکننده کربن جهان است از این رو کاشت یک میلیارد اصله نهال ضروری است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.