تجمعات بازنشستگان در شهرهای مختلف، شماری دستگیری در تهران

چهارشنبه, 10ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

بازنشستگان خواهان همسان سازی دستمزدها هستند

در بیش از ده شهر ایران بازنشستگان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی خود دست به تجمع زدند. خانه‌های کپری مردم بلوچ توسط سپاه پاسداران تخریب شدند. بهزاد نبوی تحت عنوان کهولت و بیماری از ریاست جبهه اصلاحات کناره‌گیری کرد.

بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری و بازنشستگان سایر صندوق‌ها روز سه‌شنبه ۹ اسفند (۲۸ فوریه) در شهرهای مختلف ایران، از جمله تهران، یزد، اصفهان، مریوان، کرمانشاه، شهرکرد، سنندج، اردبیل، ایلام، کرج و تبریز تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

آنها در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی خود و عدم رسیدگی به مطالبات‌شان در مقابل مجلس و استانداری‌ها و فرمانداری‌های شهرستان تجمع کردند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، در تهران نیروهای امنیتی با ممانعت از برگزاری تجمع بازنشستگان مقابل مجلس، تعدادی را بازداشت کردند.

بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری و بازنشستگان سایر صندوق‌ها روز سه‌شنبه نهم اسفند طبق قرار قبلی از ساعت ۱۰ صبح به قصد تجمع اعتراضی جلوی مجلس آمدند اما محل تجمع پیشتر توسط نیروهای سرکوبگر حکومت اشغال شده بود و نیروهای امنیتی به شدت از تجمع جلوگیری کردند. با کنترل خروجی‌های مترو، تعدادی از بازنشستگان را نیز بازداشت کردند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان در یزد در مقابل استانداری

تجمع اعتراضی بازنشستگان در سنندج در برابر استانداری استان کردستان

در این میان، شبکه حقوق بشر کردستان از تمدید قرار بازداشت عثمان_اسماعیلی، فعال کارگری اهل سقز، به مدت یک ماه دیگر خبر داد. او ۱۹ بهمن ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. نیروهای امنیتی او را از بازداشتگاه اداره اطلاعات سقز به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در سنندج منتقل کرده‌اند.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.