گرد و غبار دید افقی در قصرشیرین را به یک هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد

شنبه, 13ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره‌ هواشناسی قصرشیرین گفت: با ورود سامانه ناپایدار جوی به قصرشیرین و ورود ریزگردها به این شهرستان مرزی، شدت گرد و غبار باعث کاهش دید افقی این شهرستان مرزی طی ظهر امروز شنبه به میزان یک هزار و ۵۰۰ متر شد.

«امیرپرویز نجفی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دید افقی ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین هشت هزار و ۵۰۰ متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

وی اظهار کرد: بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه به ۱۱متر بر ثانیه معادل ۳۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی این وضعیت به صورت کمابیش تا دوشنبه در جو منطقه حاکم است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۲۲درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۳۲ درصد است.

تجفی ادامه داد: از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه تاکنون) در قصرشیرین ۱۴۲ میلیمتر و از ابتدای سال آبی (فروردین ماه امسال تا کنون) ۱۶۰میلیمتر باران در این شهرستان باریده است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۵۵ روز درگیر گرد و خاک بوده که روزهای غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار، آذر ماه ۱۰ و دی ماه یک روز، بهمن ماه چهار روز و اسفند ماه یک روز بوده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.