بی‌خبری از وضعیت امام جمعه راسک

چهارشنبه, 17ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

رادیو فردا – از ۲۱ آذر که مولوی حافظ عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه اهل سنت راسک، به گفته خانواده و نزدیکانش راهی دادگاه ویژه روحانیت در مشهد شد تاکنون هیچ خبری از وضعیت و سرنوشت او در دست نیست.

مولوی فتحی محمد نقشبندی، پدر امام جمعه اهل سنت راسک در گفت‌وگو با رادیو فردا می‌گوید که هیچ اطلاعی از وضعیت فرزندش ندارد و او برای حضور در دادگاه ویژه روحانیت از خانه خارج شده است.

رسانه‌های حکومتی از جمله خبرگزاری دولتی ایرنا و خبرگزاری تسنیم با متهم کردن مولوی نقشبندی به جاسوسی، مدعی شده‌اند که او پس از صدور حکم دستگیری، پس از مدتی زندگی مخفیانه، به یکی از کشورهای همسایه منتقل شده است.

دفتر مولوی نقشبندی اما با تکذیب این ادعاها اعلام کرده که «نهادهای امنیتی و حکومتی درصدد حذف فیزیکی مولوی نقشبندی هستند و مسئولیت هرگونه اتفاق ناگواری برای او، با رؤسای سپاه و اطلاعات استان سیستان و بلوچستان است».

پدر مولوی نقشبندی به رادیو فردا می‌گوید: «دادگاه ویژه روحانیت مستقیماً با ایشان تماس گرفته و احضار کرده بود. ایشان هم گفته بود که من فعلاً بیمار هستم نمی‌توانم بیایم. با اصرار دادگاه ویژه روحانیت رفت. ما هم به او گفتیم که برو خودت را معرفی کن چاره‌ای نیست».

او توضیح می‌دهد که همزمان با خروج مولوی نقشبندی از خانه برای حضور در دادگاه ویژه روحانیت در مشهد، نیروهای امنیتی برای بازداشت او مراجعه کرده‌اند: «صبح از اینجا حرکت کرد و رفت و ما شنیدیم که از نیروها از سراوان برای دستگیری ایشان اعزام شده‌اند. ما با تلفن ایشان تماس گرفتیم دیدیم تلفن خاموش است. تا الان مرتب خاموش است.

به مسئولان تماس گرفته و گفتیم که تعدادی از نیروها با نیت دستگیری حافظ آمده‌اند در صورتی که حافظ به طرف دادگاه مشهد حرکت کرده و دور و بر منزل و مدرسه و مسجد نیایید قضیه خراب می‌شود ما نمی‌توانیم جمع کنیم. از آن تاریخ به بعد ما هیچ خبری نداریم».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.