بازداشت یک وبلاگ‌نویس در پی انتقاد از موضوع مسمومیت مشکوک دختران دانش‌آموز

جمعه, 19ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن
رادیو فردا

یک وبلاگ‌نویس در ارومیه به دلیل انتشار مطالب اعتراضی در حساب اینستاگرام خود درباره مسمومیت گسترده و مشکوک دانش‌آموزان دختر بازداشت شد.

همشهری آنلاین روز پنج‌شنبه، ۱۸ اسفند، خبر داد که در اولین «برخوردها با سلبریتی‌ها و شاخ‌های مجازی که اقدام به شایعه‌افکنی و التهاب آفرینی می‌کردند»، یک وبلاگ‌نویس در ارومیه با دستور قوه قضاییه و توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

بر اساس تصاویر منتشرشده در سایت همشهری آنلاین از حساب کاربری این فرد و بررسی آن می‌توان فهمید که هویت او رضا پورجعفر، هنرمند و بازیگر ساکن ارومیه، است که با نام مستعار «عمورضا» در اینستاگرام فعال است و بیش از ۴۳ هزار نفر دنبال‌کننده دارد.

در دو استوری که آقای پورجعفر درباره مسمومیت گسترده دانش‌آموزان منتشر کرده بود، آمده بود: «مامان نمی‌تونم نفس بکشم» و «بچه‌هامون جنگ رو ندیدند ولی شیمیایی رو چشیدند.»

همزمان با حمله‌های گازی به مدارس در چندین شهر ایران و مسمومیت مشکوک چند هزار دانش‌آموز بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در هفته‌های گذشته پست‌های مشابهی را منتشر کرده‌اند.

دادستان تهران نیز ۱۶ اسفند از تشکیل پرونده قضایی و اعلام جرم علیه «مدیران مسئول رسانه‌های هم‌میهن، رویداد ۲۴ و شرق و همچنین اشخاصی از جمله آذر منصوری، صادق زیباکلام و رضا کیانیان» خبر داده و علت این تصمیم را «شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی» این افراد و رسانه‌ها در مورد ماجرای حملات با گاز به مدارس و خوابگاه‌ها عنوان کرده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.