دادگاه تجدیدنظر؛ کامیار فکور و سروناز احمدی به حبس محکوم شدند

یکشنبه, 21ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محکومیت کامیار فکور، فعال کارگری و همسرش سروناز احمدی توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران مجموعا به چهار سال و دو ماه حبس تقلیل یافت. این دو شهروند در دادگاه بدوی در مجموع به هفت سال حبس محکوم شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کامیار فکور و سروناز احمدی توسط دادگاه تجدیدنظر به حبس محکوم شدند.

بر اساس حکمی که توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر و به این افراد ابلاغ شده، محکومیت آقای فکور به هشت ماه حبس و همسرش خانم احمدی به سه سال و شش ماه حبس تعزیری تقلیل یافته است.

همچنین آقای فکور در این خصوص اعلام کرد: “علیرغم مختومه شدن شماری از پرونده های شهروندان بازداشتی و زندانی، پرونده من و همسرم مختومه نشد و این میزان محکومیت به حبس ما فقط تقلیل پیدا کرده است.”

 جلسه بدوی دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

آقای فکور توسط این شعبه از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس و خانم احمدی بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به پنج سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یکسال حبس مجموعا شش سال زندان محکوم شده بودند.

کامیار فکور، فعال کارگری در تاریخ ۱۵ آبان ماه، در جریان اعتراضات سراسری به همراه همسر خود بازداشت شد. چندی بعد حکم حبس این فعال کارگری در زندان اوین به اجرا در آمد و وی به بند ۸ این زندان منتقل شد. او نهایتا در تاریخ نوزدهم بهمن در ادامه آزادی شماری از زندانیان به دنبال صدور بخشنامه عفو، از زندان اوبن آزاد شد.

خانم احمدی نیز در تاریخ شانزدهم آذر ماه، با تودیع قرار وثیقه بصورت موقت آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.