افزایش دوباره قیمت دلار آزاد؛ نوسان در کانال‌های ۴۶ و ۴۷ هزار تومان

سه شنبه, 23ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

تنها دو روز پس از کاهش ناگهانی قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد در پی انتشار خبر تجدید رابطه ایران و عربستان، قیمت دلار روز سه‌شنبه، ۲۳ سافندماه، بار دیگر افزایشی شد.

قیمت دلار آمریکا روز سه‌شنبه ابتدا از ۴۷ هزار تومان هم بالاتر رفت و سپس به قیمت ۴۶ هزار و ۸۰۰ تومان فروکش کرد.

بر اساس گزارش وب‌سایت‌های غیررسمی که بهای ارزهای خارجی در ایران را ثبت می‌کنند، در همین روز نرخ برابری پوند بریتانیا نزدیک به ۵۷ هزار تومان اعلام شد و هر یورو با قیمت ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه طلا هم در بازار افزایش داشت و اکنون هر سکه به قیمت ۲۹ میلیون و۸۰۰ هزار تومان معامله می‌‌شود. سکه طرح قدیم نیز ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شده و بهای هر قطعه نیم‌سکه نیز ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

در همین حال گزارش شده است که کاهش قیمت دلار در هفته گذشته روی کاهش قیمت خودرو تاثیر داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، گرچه طی هفته‌های گذشته قیمت خودرو با سرعت زیادی روند صعودی را طی کرد، اما از چند روز گذشته با آغاز ریزش قیمت دلار بازار خودرو هم عقب‌گرد کرد و قیمت برخی مدل‌ها کاهش یافت.

از زمان رکوردشکنی قیمت دلار تا امروز، قیمت این ارز ۱۴ هزار تومان کاهش پیدا کرده است، یعنی ریزش حدود ۲۲ درصدی قیمت‌ها، با این حال ریزش قیمت انواع خودرو تقریباً در محدوده یک درصد است.

بازار مسکن هم در پی وضعیت قیمت دلار به حال رکود فرو رفته است.

مهدی روانشادنیا، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در مورد تاثیر کاهش قیمت دلار بر بازار مسکن به همشهری آنلاین گفت: «معمولا ماه‌های آخر سال خرید و فروش در بخش مسکن رونق می‌گیرد، اما امسال این شرایط را نداشتیم چون در شرایطی که بازارهای مالی متلاطم است و قیمت‌ها مشخص نیست هم خریدار و هم فروشنده صبر می‌کنند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد.»

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.