نرخ دلار در ایران پس از ادعای بانک مرکزی درباره «گشایش‌های ارزی» افزایش یافت

یکشنبه, 28ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

نرخ دلار از ۲۶ هزار تومان در ابتدای سال جاری به ۶۰ هزار تومان در هفته ابتدایی اسفند افزایش یافت، اما سپس افت کرد و اکنون دوباره روند صعودی گرفته است

نرخ دلار از ۲۶ هزار تومان در ابتدای سال جاری به ۶۰ هزار تومان در هفته ابتدایی اسفند افزایش یافت، اما سپس افت کرد و اکنون دوباره روند صعودی گرفته است

به رغم ادعای بانک مرکزی جمهوری اسلامی درباره گشایش‌های جدید ارزی در پی توافق با عربستان و امارات، نرخ انواع ارز در بازار آزاد ایران نه تنها کاهش نیافت، بلکه افزایش قابل توجهی را تجربه کرد.

نرخ دلار در بازار آزاد ایران در روز یکشنبه ۲۸ اسفند به ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید که ۱۴۰۰ تومان بیش از روز گذشته است.

بانک مرکزی ایران مدعی شده است «تمامی تقاضاهای درهم تامین خواهد شد».

این گزارش می‌افزاید روز ۲۷ اسفندماه رشد عرضه درهم در مرکز مبادله منجر به مبادله ۶۳۰ میلیون درهم شد. این در حالی است که روز یکشنبه نرخ درهم امارت نیز نسبت به ریال ایران افزایش یافت و به ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان رسید.

نرخ دلار از حدود ۲۶ هزار تومان در ابتدای سال جاری به نزدیک ۶۰ هزار تومان در هفته ابتدایی اسفند اوج گرفت، اما طی دو هفته به حدود ۴۳ هزار تومان برگشت و دوباره روند صعودی گرفت.

مقامات ایران توضیح قانع‌کننده‌ای درباره علت نوسانات شدید در بازار ارز ایران نداده‌اند و آن را به «جوسازی رسانه‌های فارسی‌زبان خارج» و اعتراضات اخیر نسبت می‌دهند؛ اما مرکز پژوهش‌های مجلس روز ۱۴ اسفند با انتشار گزارشی، سیاست‌های ارزی دولت را از عوامل اصلی جهش نرخ ارز عنوان کرد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.