فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت بیست و هفت کارگر

سه شنبه, 1ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، بیست و هفت کارگر در مشهد، تهران و اصفهان دچار حادثه شدند. طی این حوادث، دو کارگر مقنی جان خود را از دست دادند و بیست و پنج تن از کارگران دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، شامگاه یکشنبه بیست و هشتم اسفندماه ۱۴۰۱، دو کارگر مقنی در مشهد جان خود را از دست دادند.

مدیر عامل آتش نشانی مشهد در این خصوص بیان کرد: “دو کارگر مقنی هنگام حفر چاه داخل یک گاوداری در جاده حومه چناران جان باختند. این حادثه در داخل یک گاوداری هنگام حفر چاه رخ داده بود و بر اساس اظهارت شاهدان، یکی از مقنی‌ها درحال حفر چاه، به دلیل نامعلومی دچار حادثه شده و مقنی دوم که برای کمک به همکارش به درون چاه رفته بود، او نیز دچار حادثه شد و هر دو نفر جان خود را از دست داده بودند.”

مجید فرهادی افزود: “نجات گران آتش‌نشانی مشهد با انجام اقدامات لازم، پیکر بی‌جان هر دو مقنی حدود سی و هشت و چهل و هشت ساله را از عمق چاه خارج کردند و با تحویل اجساد متوفیان به نیروهای انتظامی، بررسی‌ درباره مشخص‌شدن علت مرگ این مقنی‌ ها آغاز شده است.”

مصدومیت یازده کارگر در تهران

به گزارش عصر ایران، روز یکشنبه بیست و هشتم اسفندماه، در پی تخریب یک ساختمان‌ در بزرگراه تهران – قم پشت فرودگاه امام، یازده کارگر در حین کار دچار مصدومیت شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این خصوص گفت: “در قسمت سقف یک ساختمان که سوله ای مانند بود کارگران مشغول بتن ریزی بودند که ناگهان بخشی از سقف تخریب شد. در مجموع یازده نفر از کارگران مصدوم جهت مداوا به نیروهای اورژانس تحویل داده شدند.”

مصدومیت سیزده کارگر در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل هلال احمر استان تهران از مصدومیت سیزده کارگر در پی ریزش یک سوله در حال ساخت در فرودگاه امام خمینی خبر داد.

شاهین فتحی در شرح این حادثه بیان کرد: “این سوله توسط یکی از شرکت‌ های هواپیمایی در حال ساخت بوده است که ریزش میکند. در محل این حادثه سیزده کارگر حضور داشتند که از زیر آوار خارج شده و مصدوم شدند. یازده مصدوم این حادثه توسط اورژانس و هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند و دو تن دیگر به صورت سرپایی مداوا شدند.”

مصدومیت یک کارگر در اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از مصدومیت یک کارگر در اصفهان خبر داد.

فرهاد کاوه آهنگران در خصوص این واقعه گفت: “این حادثه در کارخانه آرد در جیلان آباد اتفاق افتاد و در این حادثه دست کارگر سی و پنج ساله به دلیل گیرافتادن در دستگاه قطع شده است. مصدوم این حادثه پس از آزادسازی به عوامل اورژانس تحویل داده شده است.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.