رسانه‌های ایران: فرهنگیان هنوز حقوق اسفند را به طور کامل دریافت نکرده‌اند

چهارشنبه, 2ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

صدای امریکا

با گذشت دو روز از سال جدید فرهنگیان در ایران همچنان از دریافت حقوق کامل اسفند بازمانده‌اند.

خبرگزاری تسنیم ضمن انتشار این خبر، از اظهارات متناقض مقام‌های آموزش و پرورش و مدیران بانکی در این باره انتقاد کرده است.

در حالی که ابوالفضل نجارزاده، سرپرست بانک ملی، روز اول فروردین‌ گفته بود که باقیمانده حقوق اسفندماه فرهنگیان پرداخت شده، معلمان این ادعا را رد کرده‌اند.

پیشتر هم مسئولان آموزش و پرورش ایران در اظهاراتی تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه فرهنگیان را ناشی از مشکلاتی همچون خطای محاسباتی و اختلاف با سازمان برنامه و بودجه ذکر کرده بودند.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که از این توضیحات قانع نشده بود، ایجاد نارضایتی در میان معلمان را «عمدی» و به عوامل «نفوذی» نسبت داد.

احمدحسین فلاحی گفته بود: «این احتمال وجود دارد که فردی نفوذی در وزارت آموزش و پرورش یا سازمان برنامه و بودجه …بخواهد به صورت عمدی در جامعه معلمان نارضایتی ایجاد کند.»

معلمان و فعالان فرهنگی در سال‌های گذشته بارها در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دست به تجمع زدند. این اعتراضات در بسیاری از موارد با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه شده و شماری از فرهنگیان و فعالان صنفی بازداشت و زندانی شده‌اند.

به گفته کارشناسان در حالی که سفره‌های کارکنان و کارگران اصناف مختلف، از جمله فرهنگیان، سال‌ها است کوچک‌ و کوچک‌تر شده، عدم پرداخت کامل حقوق در آستانه نوروز، این قشر را با فشارهای بیشتر مالی مواجه کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.