پیامد افشای جلسه خامنه‌ای با فرماندهان سپاه: بازجویی ۳نفر در «بیت»

پنجشنبه, 3ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

پس از آن که ایران‌اینترنشنال اسنادی سری از جلسه فرماندهان سپاه با علی خامنه‌ای منتشر کرد و از ریزش در نیروهای درون حکومت خبر داد، حفاظت اطلاعات «بیت رهبری» سه نفر را به اتهام افشای این اسناد بازداشت و مورد بازجویی قرار داده است.

کانال تلگرامی وقت آزادی با اعلام این خبر نوشت سازمان‌های حفاظتی در دیگر سازمان‌های اطلاعاتی هم به دنبال افرادی هستند که در انتشار این سند نقش داشته‌اند و بازجویی از افراد در دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی هم گزارش شده است.

طبق سند سری رسیده به ایران‌اینترنشنال از نشست مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی با حضور علی خامنه‌ای، فرماندهان سپاه پاسداران و مقامات ارشد نظام از ریزش در نیروهای درون حکومت سخن گفته‌اند و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از خنثی شدن طرح یک حمله توپخانه‌ای به دفتر خامنه‌ای خبر داده است.

اصل سند را در این‌جا بخوانید

بر اساس موارد موجود در سند این جلسه که ۱۳ دی برگزار شده، فروش اطلاعات از سوی نیروهای سپاه قدس به اسرائیل از جمله دیگر موضوعاتی بوده که در این جلسه مطرح شده است.

در پایان این جلسه خامنه‌ای نیز برای فرماندهان سخنرانی کرده است. 

بنا بر گزارش این جلسه محرمانه فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و مقام‌های امنیتی در دفتر رهبر جمهوری اسلامی که نخستین بار کانال تلگرام «وقت آزادی» آن را منتشر کرده بود، این فرماندهان با اعتراف به ریزش شدید نیروها در سپاه و بسیج گفته‌اند مهار خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی بسیار سخت شده و امکان فروپاشی وجود دارد.

بر پایه این سند سری، تعداد زیادی از فرماندهان سپاه در این جلسه گفته‌اند کشور دچار مشکلات شدید اقتصادی است و حل آن از توان ابراهیم رئیسی، رییس دولت سیزدهم خارج.

به گفته آن‌ها، اعضای خانواده تعداد زیادی از نیروهای سپاه پاسداران در جمع بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی بوده‌اند.

فرماندهان استانی سپاه پاسداران هم در جلسه با خامنه‌ای گفته‌اند دستگاه‌های اطلاعاتی کشور کارایی‌شان را از دست داده‌اند چون اطلاعات محرمانه به راحتی درز می‌کند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.