گزارش‌ها از «جان‌باختن» حسین آل علی، معترضِ «تحت تعقیب»

پنجشنبه, 3ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن



تصویری که از حسین آل علی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

رادیو فردا

دو حساب کاربری «+۱۵۰۰ تصویر» که اخبار مربوط به اعتراضات را پوشش می‌دهد، و «جانباختگان انقلاب ایران»، از «جان‌باختن» حسین آل علی، از معترضانِ «تحت تعقیب»، در روز یکم فرودین خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش‌ها، آقای آل علی که از معترضان اعتراضات «زن زندگی آزادی» بود، از مدت‌ها پیش از سوی نیروهای حکومتی به قصد بازداشت «تحت تعقیب بوده و در خانه‌ای در بندرعباس پنهان شده بود».

این گزارش‌ها افزوده که حسین آل علی ، «هفته‌ آخر اسفند توسط این نیروها در پناهگاهش پیدا شد و پس از حمله آنها از طبقه چهارم ساختمان پرت شد و پس از یک هفته کما، روز یکم فروردین جان باخت.»

 

رادیو فردا نمی‌تواند به طور مستقل این گزارش‌ها را تأیید کند.

به گزارش سایت‌ها و نهادهای حقوق بشری حدود ۵۰۰ معترض در جریان اعتراضات سراسری در ایران از سوی حکومت کشته شدند.

با توجه به این که علت مرگ برخی کشته‌شدگان در گواهی پزشکی قانونی موارد دیگری اعلام شده یا بسیاری از خانواده‌ها برای اعلام دلیل مرگ فرزند و عضو خانواده خود تحت فشار بوده‌اند، به نظر می‌رسد آمار دقیق و واقعی بسیار بیش از این باشد.

برخی خانواده‌های جان‌باختگان اعلام کرده‌اند که پیکر معترض جان‌باخته به این شرط که از سوی خانواده عضو بسیج اعلام شود، تحویل آنها داده شده است.

در همین حال مقامات نیروهای انتظامی علت مرگ برخی از جان‌باختگان را پرتاب از بلندی، گاز گرفتن توسط سگ، گاز گرفتگی، مسمومیت با کنسرو، مصرف زیاد مواد مخدر و مشروبات الکلی و مواردی از این قبیل اعلام کرده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.