کاهش چشمگیر خرید میوه در نوروز ۱۴۰۲؛ «مردم دیگر سبدی میوه خرید نمی‌کنند»

سه شنبه, 8ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

نایب رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم و افزایش نرخ تورم از «کاهش چشمگیر خرید میوه» خبر داد و گفت که مردم دیگر مانند گذشته سبدی میوه خرید نمی‌کنند.

اسماعیل مرادیان در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا درباره میزان خرید میوه در نوروز گفت: «مردم خرید میوه را به دو روز پایانی اسفند موکول کردند چرا که دیگر مانند گذشته سبدی میوه خرید نمی‌کنند و از آنجایی که نوروز امسال با رمضان مصادف شد حجم خرید میوه کاهش چشمگیری کرد.»

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران همزمان افزایش قیمت میوه در روزهای منتهی به سال نو را تایید کرد اما گفت که بخشی از این افزایش قیمت ناشی از کاهش حمل و نقل جاده‌ای برای ورود بار به تهران است.

مرادیان ضمن انتقاد از کیفیت میوه‌های عرضه شده در میادین میوه و تره‌بار سطح استان تهران، تاکید کرد که قیمت اجاره غرفه‌ها بالا رفته است و متصدیان غرفه‌ها برای اینکه بتواند هزینه‌ها را جبران کنند قیمت عرضه میوه و سبزی را در میادین افزایش داده‌اند.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران میزان افزایش قیمت میوه در میدان اصلی میوه و تره‌بار در آستانه عید نوروز را حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد اعلام کرد و افزود که قیمت میوه و تره‌بار نسبت به نرخ تورم، افزایش چندانی نداشته است.

مرکز آمار ایران پس از تاکید علی خامنه‌ای در پیام نوروزیخود مبنی بر لزوم «کاهش نرخ تورم»، بر خلاف روال معمول از اعلام نرخ تورم اسفند ماه در اول روز ماه بعد، فروردین، امتناع کرد اما بانک مرکزی نرخ تورم دوازده ماه منتهی به اسفند ماه را ۴۶.۵ درصد اعلام کرده است.

نرخ تورم در اسفند سال ۱۴۰۱ نیز نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن، ۶۳.۹ درصد افزایش یافته که یک رکورد تاریخی در دوران جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.