جامعۀ مدنی “ایرانی-فرانسوی” در حمایت از جنبش “زن، زندگی، آزادی” اقدام می‌کند

پنجشنبه, 10ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

جامعۀ مدنی "ایرانی-فرانسوی" در حمایت از جنبش "زن، زندگی، آزادی" اقدام می‌کند

پوسترهای مهسا امینی و حدیث نجفی در ورودی شهرداری پاریس. © RFI persan

جمعی از انجمن‌های جامعۀ مدنی ایرانی-فرانسوی در حمایت از جنبش “زن، زندگی، آزادی” و مبارزۀ زنان و مردان ایران برای دستیابی به برابری و آزادی شنبۀ اول آوریل نشست ویژه ای مرکب از بحث و گفتگو، کنسرت، نمایشگاه …در پاریس برگزار می‌کند.

این نشست ساعت ده صبح با سخنرانی شهردار و در محل Espace des Blancs-Manteaux واقع در منطقۀ چهار پاریس آغاز می شود و ورود همگان به آن آزاد و رایگان است.

جمعه سی و یک مارس نیز نشست مشابه‌ای از ساعت دو بعد از ظهر در آمفی تئاتر بزرگ مدرسۀ بازرگانی پاریس واقع در ۵۹ rue Nationale پاریس سیزدهم با همکاری هفته نامۀ فرانسوی “اکسپرس” برگزار می شود.

فردریک لانسل، استاد جغرافیایی سیاسی در مدرسۀ عالی علوم سیاسی پاریس و از مبتکران این نشست در گفتگویی با هفته نامۀ فرانسوی “اکسپرس” دربارۀ جنبش “زن، زندگی، آزادی” از جمله گفته است که بدون یک رهبری فراگیر و بدیل قدرت، این جنبش به یک انقلاب سیاسی منجر نخواهد شد. فردریک لانسل در ادامه افزوده است که برای رسیدن به این هدف اعتراض علیه رهبر دیکتاتور نظام اسلامی، علی خامنه‌ای، کافی نیست، اگر چه نفس این اعتراض در جامعۀ ایران اقدامی دلیرانه به شمار می رود.

فردریک لانسل حمایت بین‌المللی، به ویژه حمایت افکار عمومی بین المللی از جنبش آزادیخواهانۀ زنان ایران را عامل مهمی در پیروزی این جنبش دانسته است.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.