محتوای کتاب‌های آموزشگاه‌های زبان خارجی هم «طبق دیدگاه» خامنه‌ای تغییر می‌کند

دوشنبه, 14ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که «طبق دیدگاه» علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، علاوه بر کتاب‌های مدارس، تغییراتی در محتوای کتاب‌های درسی زبان خارجی در آموزشگاه‌های ایران هم ایجاد می‌شود.

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با رسانه‌های ایران این امر را «ساماندهی آموزشگاه‌های زبان» در ایران نام گذاشت و گفت که رهبر جمهوری اسلامی انتقادهایی درباره «محتوای کتاب‌های زبان» داشته و خواستار «بازنگری» در این کتاب‌ها شده است.

او درباره این انتقاد خامنه‌ای افزود: «مکالمه، تصویر و یا هر چیز دیگری که ارائه می‌شود باید تماما متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی اسلامی باشد.»

این مقام وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که به زودی دستوری سراسری برای اعمال تغییرات در کتاب‌های درسی زبان خارجی اعلام خواهد شد تا علاوه بر مدارس، موسسات و آموزشگاه‌های زبان نیز با «محتواهای جدید» کلاس‌های خود را برگزار کنند.

تغییر محتوای کتاب‌های درسی و همسو کردن آنها با سیاست‌های تبلیغاتی حکومت، به‌دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در چند سال اخیر به اجرا درآمده، اما نخستین بار است که پای این تغییرات به کتاب‌های زبان آموزشگاه‌های خصوصی زبان کشیده می‌شود.

محمودزاده همچنین گفت که بر اساس نظر خامنه‌ای، قرار است «انحصار زبان انگلیسی» در برنامه‌های آموزشی مدارس شکسته شود.

او در این باره افزود: «در سال‌های گذشته همیشه زبان انگلیسی تدریس می‌شد که این انحصار برای سال‌های آتی شکسته خواهد شد و زبان‌های دیگر وارد دروس دانش‌آموز می‌شوند که در این موضوع مدارس غیردولتی پیشگام هستند.»

در سال‌های اخیر علی خامنه‌ای علیه تدریس زبان انگلیسی در مدارس ایران موضع گرفته است.

او سال ۹۵ ضمن انتقاد از ترویج زبان انگلیسی در نهاد‌های آموزشی ایران گفت: «اکنون کار به جایی رسیده که آموزش زبان انگلیسی به مهد کودک‌ها کشیده شده است.»

پس از این سخنان، آموزش و پرورش تدریس زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی را ممنوع اعلام کرد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.