حسین رزاق به ۴ سال و ۳ ماه حبس دیگر محکوم شد

پنجشنبه, 17ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

حسین رزاق به ۴ سال و ۳ ماه حبس دیگر محکوم شد

ایران وایر 

حسین رزاق، فعال رسانه‌ای منتقد جمهوری اسلامی که در دوران مرخصی زندان به سر می‌برد بار دیگر از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به حبس محکوم شد.

این زندانی سیاسی روز پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ در توییتر خود اعلام کرده که شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب او را در پرونده‌ای تازه به ۴ سال و ۳ ماه زندان دیگر محکوم کرده که ۳ سال و ۷ ماه آن قابل اجرا است. 

این پرونده در شهریور ۱۴۰۱ و در اوایل گذراندن محکومیت قبلی حسین رزاق و با اتهامات «اجتماع و تبانی بقصد برهم زدن امنیت»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «نشر اکاذیب» برای این فعال رسانه‌ای تشکیل شد که در نهایت دادگاه او را در مورد دو اتهام اول «مجرم» شناخته است.

در حکم صادر شده برای حسین رزاق نوشته شده است که او «به اسم خبرنگار مبادرت به فضاسازی و تبلیغات علیه نظام جمهوری اسلامی» کرده و تلاش کرده «معرکه‌ای علیه امنیت کشور را شغله‌ور سازد»

این حکم همچنین با ادبیاتی کاملا سیاسی و غیر حقوقی آورده است که حسین رزاق «علیرغم رشد در خانواده‌ای مسلمان به حمایت از اعضای فرقه‌های نوظهور و جعلی می‌پردازد»

تصویری از حکم صادر شده برای حسین رزاق

حسین رزاق، از فعالان شبکه‌های اجتماعی است که روز یکشنبه ۳۰ مرداد سال گذشته برای چندمین بار توسط نیروهای امنیتی در آمل بازداشت شد.

آقای رزاق از موسسان اتاقی مجازی در کلاب‌هاوس با عنوان «میدان آزادی» بود که با فشار و تهدید وزارت اطلاعات ناچار به حذف آن شد.

به گفته آقای رزاق، در جریان بازجویی‌ها به او گفته‌ شده بود که اتاق «میدان آزادی» با تئوریزه کردن اعتراضات خیابانی در ایران، در صدد ترغیب مردم برای آمدن به خیابان‌ها بوده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.