رضامراد صحرایی دانشجوها و اساتید دانشگاه فرهنگیان را تهدید کرد: «معترضان اخراج می‌شوند!»

جمعه, 18ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

رضامراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و ‌پرورش که از سال گذشته ریاست دانشگاه فرهنگیان را بر عهده دارد، دانشجویان و استادان را تهدید کرده است که همه معترضان «شناسایی» و اخراج می‌شوند. او همچنین به افشای مدارک جعل و تقلبش در اسناد علمی از سوی ایران‌اینترنشنال واکنش نشان داد.

پس از استعفای یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در روز چهاردهم فروردین، ابراهیم رئیسی، رضامراد صحرایی را به‌عنوان سرپرست این وزارت‌خانه معرفی کرد. کسی که بر اساس اسناد رسیده به ایران‌اینترنشنال در جعل سند و تقلب در اسناد علمی به نفع خود دست داشته. به‌طور مثال، مقاله «پارادوکس‌های صرفی» او تماما کپی یک مقاله‌ خارجی بوده است.

به تازگی اما فایلی صوتی از اظهارات او خطاب به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان منتشر شده که در آن با تهدید معترضان می‌گوید این دانشجویان «اگر امروز شناسایی نشوند، فردا شناسایی و اخراجشان می‌کنیم».

سرپرست کنونی وزارت آموزش و پرورش که سمت پیشین خود یعنی ریاست دانشگاه فرهنگیان را نیز حفظ کرده، این دانشگاه را «تنگه احد نظام»، «متعلق به نظام» و محلی مهم‌تر از «دانشگاه تربیت پاسداری سپاه پاسداران» خوانده و گفته است: «استاد و دانشجویی که در چارچوب نظام حرکت نکند در دانشگاه فرهنگیان جایگاهی ندارند.»

رضامراد صحرایی همچنین «نظام» را خط قرمز کل دانشگاه‌های کشور خوانده و گفته است: «من الان به آن کار ندارم اما در دانشگاه فرهنگیان بلا‌شک کسی که از خط قرمز عبور کند جایش در این دانشگاه نیست چون نظام می‌خواهد در دانشگاه فرهنگیان برای خودش نیرو تربیت کند و وقتی کسی نظام را قبول ندارد جایش اینجا نیست.»

او در بخشی دیگر از این فایل صوتی خطاب به دانشجویان گفته است: «نوع نگاه و عقیده شما اگر مانند دانشجوهای دانشگاه‌های تهران و علامه باشد در این دانشگاه جایگاهی ندارید. این دانشگاه متعلق به نظام است و دانشجو در آن نمی‌تواند مقابل نظام حرف بزند.»

تاکید بر اخراج دانشجویان و استادان معترض، یکی از کلیدواژه‌های مهم صحبت‌های رضامراد صحرایی در این فایل صوتی است: «در اغتشاشات اخیر عده‌ای از دانشجویان و فرهنگیان در اعتراضات دخالت داشتند اما دخالتشان ناچیز بود. بعضی از دانشجویان عفو رهبری شاملشان شده اما عفو رهبری فقط برای آزادی از زندان است و از دید ما این دانشجویان اخراج هستند.»

او که به نظر می‌رسد می‌داند صدایش در حال ضبط شدن است،‌ می‌گوید «صدای مرا به گوش همه برسانید» و بر حرف خود تاکید می‌کند: «کسی خارج از ضوابط نظام بخواهد در این دانشگاه کار کند اشتباهی به دانشگاه فرهنگیان آمده است.» 

هم‌زمان، روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان به گزارش اختصاصی ایران‌اینترنشنال درباره جعل و سندسازی رییس این دانشگاه و سرپرست کنونی وزارت آموزش و پرورش پاسخ داد و از آن به عنوان «شبهه‌»هایی از سوی «جریانات دروغ‌پرداز و فتنه‌انگیز» یاد کرد که رضا مراد صحرایی را نشانه گرفته‌اند.

بر اساس اسناد رسیده به ایران‌اینترنشنال، رضامراد صحرایی که متولد دوم بهمن ماه سال ۱۳۵۵ در نورآباد لرستان است و زمانی مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید بوده، در دوره فعالیتش در دانشگاه «علامه طباطبایی» مسوول تفکیک جنسیتی دانشگاه در سال ۹۱ و در زمان مدیریت صدرالدین شریعتی بوده است؛ مدیری پرحاشیه که باعث اخراج و استعفای زودتر از موعد عده زیادی از استادان این دانشگاه شد و شماری از دانشجویان را نیز ستاره‌دار کرد.

از سوی دیگر در خبرهای رسمی ادعا شده که او دکتری زبان‌شناسی همگانی دارد و با همین دکترا پیش از انتصاب به‌عنوان رییس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه «علامه طباطبایی» را بر عهده داشته است.

سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش اما بدون داشتن کارنامه‌ علمی موجه به عضویت هیات علمی این دانشگاه درآمده و در کپی کردن مقاله‌های علمی خارجی و کتاب‌سازی به نام خود هم ید طولایی دارد.

روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان اما در پاسخ به این اسناد تنها به بیان جملاتی کلی اکتفا کرده و گفته است: «دکتر رضامراد صحرایی، چهره‌ای کاملا شناخته شده در عرصه علمی است و توانسته مقام‌های متعددی را در جشنواره بین‌المللی فارابی، جشنواره ملی حرکت، جشنواره ملی رشد و جشنواره الگوهای نمونه تدریس، به دلیل خدمات و شایستگی‌های علمی، فرهنگی و آموزشی خود کسب کند.»

با وجود این که این اطلاعیه، فعالیت صحرایی را به عنوان «نیروی حراست» دانشگاه علامه رد کرده است اما سرپرست کنونی وزارت آموزش و پرورش به گفته رسانه‌های داخل ایران، «عضو ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر وزارت‌خانه‌های علوم، بهداشت و حوزه علمیه قم»، «مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و ایثارگران کشور»، و «سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران» بوده و از ۲۰ سالگی سابقه عضویت در شوراهای مرکزی بسیج دانشجویی در تمام مقاطع تحصیلی داشته است.

از سوابق او در «سانسور» و «کمیته‌های انضباطی» در دانشگاه علامه هم ریاست «کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه»، دبیری شورای «تجدید‌نظر کمیته انضباطی»، ریاست شورای بدوی و نمایندگی وزیر علوم در این کمیته است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.