تداوم بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت علی معزی در زندان اوین

دوشنبه, 28ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه بیست و هفتم فروردین، علی معزی، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، از بند چهار زندان اوین به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ این زندان منتقل شد. وی پیشتر در تاریخ نهم مهرماه سال گذشته در ارتباط با اعتراضات سراسری دستگیر و از آن زمان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه بیست و هفتم فروردین ماه ۱۴۰۲، علی معزی، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی با اشاره به اینکه آقای معزی به سرطان پروستات مبتلاست و به رسیدگی پزشکی نیاز دارد، به هرانا گفت: “روز گذشته علی معزی از بند چهار زندان اوین به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ این زندان منتقل شد.

این منبع مطلع ضمن بیان اینکه دلیل بازداشت آقای معزی “ارتباط با سازمان مجاهدین خلق” عنوان شده افزود: “پیشتر جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این زندانی سیاسی سابق در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد اما وی به دلیل به رسمیت نشناختن دادگاه، از حضور در این جلسه امتناع کرد. وی  پس از بازداشت در مهرماه سال گذشته، ابتدا به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین و بعد از حدودا دو ماه به بند چهار این زندان منتقل شده بود.”

آقای معزی پیشتر در تاریخ نهم مهرماه ۱۴۰۱ در منزل شخصی خود واقع در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

علی معزی پیشتر از بابت فعالیت های خود، سابقه بازداشت و محکومیت را نیز داشته است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.