واکنش یک حقوقدان به پلمپ هر روزه اماکن تجاری: حکومت ملوک‌الطوایفی است

چهارشنبه, 30ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

همزمان با جلوگیری از کسب‌وکار اصناف مختلف در ایران به‌دلیل «حضور زنان بدون حجاب اجباری»، یک حقوقدان این روش حکومت را «ملوک‌الطوایفی» خواند.

محسن برهانی روز چهارشنبه در توییتی نوشت: «معلوم است در این مملکت ملوک‌الطوایفی چه کسی متولّی پلمب و نابودی زندگی مردم با تفاسیر من‌درآوردی است؟ قوه قضاییه؟ پلیس اماکن؟ امام جمعه؟ وزارت کشور؟ اصناف خودشیرین؟ و یا …»

او افزوده است: «بیچاره ملتی که نمی‌داند زندگی و کسبش را کدامین نهاد به آتش می‌کشد!»

 

این اظهارنظر پس از آن صورت می‌گیرد که گزارش شده است غلامرضا حاجبی، امام جمعه قشم، از روز ۲۹ فروردین در مراکز تجاری راه افتاده و دستور پلمپ اماکنی را می‌دهد که به گفته او، از ورود زنان بدون حجاب اجباری جلوگیری نکرده‌اند.

بر اساس ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، امام جمعه قشم خود شخصا با حضور در پاساژها و مغازه‌های این شهر دستور پلمب کردن واحدهای تجاری‌ای را «صادر کرده» است که زنان بدون حجاب اجباری در آن‌ها حضور داشتند.

این اقدام با انتقاد گسترده کاربران روبرو شده و آن‌ها این پرسش را مطرح کرده‌اند که امام جمعه قشم مگر دادستان است که حکم به پلمب این اماکن می‌دهد؟

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، تاکنون صدها واحد صنفی به بهانه حضور زنان بدون حجاب اجباری در آن‌ها از سوی نهادهای انتظامی و قضایی جمهوری اسلامی پلمب شده‌اند. این در حالی است که به گفته حقوقدانان و وکلای دادگستری، توقیف خودرو و پلمب به اتهام بی‌حجابی، «غیرقانونی» است.

از آغاز اعتراضات اخیر در ایران که در واکنش به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد رخ داد، شمار زنان و دخترانی که تن به حجاب اجباری نمی‌دهند در شهرهای مختلف بسیار افزایش یافته و تصاویر متعددی از تردد آن‌ها در اماکن عمومی بدون حجاب اجباری منتشر شده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.