هفت محموله قاچاق چوب در استان مرکزی کشف شد

چهارشنبه, 30ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

هفت محموله قاچاق چوب در استان مرکزی کشف شد

اراک – ایرنا – فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: هفت محموله قاچاق چوب سال گذشته در این استان کشف و متوقف شد.

سرهنگ «حمید ارسلانی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۳۹۷ مترمکعب چوب سال گذشته در این استان پس از بررسی و اطمینان از قاچاق بودن آن، متوقف و پرونده‌ای در این خصوص برای متخلفان تشکیل و برای پیگیری به مقام‌های قضایی ارسال شد.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، متقاضیان برای قطع چوب درختان باغی باید درخواست کتبی خود را به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان مرکزی ارایه کنند و پس از بازدید کارشناس، احراز مالکیت متقاضی، تنظیم صورت جلسه و علت آن، دستور قطع درختان، بارگیری و حمل چوب توسط رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها صادر می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: محموله غیرمجاز افرادی که بدون مجوز نسبت به حمل چوب اقدام کنند، توسط پلیس امنیت اقتصادی متوقف و به نفع دولت ضبط می‌شود.

سرهنگ ارسلانی یادآور شد: ۲ هزار و ۳۰۰ گزارش مردمی سال گذشته توسط سامانه ۱۵۰۴ (سامانه امداد جنگل و مرتع ) دریافت شد.

وی ادامه داد: در این مدت پنج مورد آتش‌سوزی در ۱۱ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی به وقوع پیوست که عوامل انسانی از جمله مهمترین دلیل بروز این آتش‌سوزی‌ها بود.

۲ میلیون هکتار از مساحت ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتاری استان مرکزی را عرصه‌های طبیعی تشکیل می‌دهند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.