حامد اسماعیلیون: آقای پهلوی نسبت به ایجاد سازوکار و تشکیلات در شورای همبستگی مقاومت داشت

یکشنبه, 3ام اردیبهشت, 1402
اندازه قلم متن

حامد اسماعیلیون درباره دلایل کناره‌گیری‌اش از شورای همبستگی به ایران‌اینترنشنال گفت در حالی که به همراه اکثریت قریب به اتفاق جمع برای پیشبرد طرح‌ها خواستار تشکیل کمیته‌های تخصصی، اساسنامه و سازوکار بودند، اما «از طرف آقای پهلوی» مقاومت وجود داشت.

حامد اسماعیلیون در برنامه چشم‌انداز با سیما ثابت به ایران‌اینترنشنال گفت از ابتدا در شورای همبستگی تاکید او و اکثریت اعضا بر این بوده که باید برای همه طرح‌های مورد نظر کمیته‌های تخصصی تشکیل شود و این شورا دارای اساسنامه و سازوکار باشد، اما نظر مخالف این بود که باید سازمان‌ها و نهادهایی از خارج تشکیل شوند و شورا از آنها حمایت کند.

حامد اسماعیلیون افزود: «مشکل دیگر این بود که بحث‌های داخلی جمع به خارج انتقال پیدا کرد که این هم ضربه دیگری بود. به طور مشخص توییت‌هایی که آقای پهلوی در دو سه هفته گذشته زدند، بیرون بردن بحث‌های داخلی از جمع بود، در حالی که ما هنوز داشتیم در موردش صحبت می‌کریم.»

حامد اسماعیلیوناظهارنظرها درباره همزمانی عمدی کناره‌گیری او از شورای همبستگی و سفر شاهزاده رضا پهلوی به اسرائیل را رد کرد و گفت برای پرهیز از این برداشت، برای اعلام تصمیم خود تا بعد از بازگشت او از اسرائیل صبر کرده است.

این چهره مخالف جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه نیروهای سیاسی مختلف به تلاش‌های خود برای حمایت از خیزش انقلابی مردم ادامه می‌دهند، گفت: «انقلاب ایران قرار نیست فروکش کند. جمهوری اسلامی یا دچار فروپاشی می‌شود یا سرنگون خواهد شد، بدون ما و یا با ما. این کار در داخل ایران اتفاق می‌افتد و مردم ایران آن را رقم خواهند زد. وظیفه ما در خارج کشور تنها قدرتمندتر کردن مردم در داخل ایران است.»

حامد اسماعیلیون با تاکید بر ادامه فعالیت‌های خود در انقلاب «زن، زندگی، آزادی» گفت: «تلاش خواهم کرد با افرادی که پایبند به دموکراسی هستند و افکار نزدیک‌تری داریم برای شکل‌گیری جبهه‌های مختلف کار کنیم. ابدا نا‌امید نیستم. هر تغییری که ایجاد می‌شود، درها را به آینده‌ای دیگر می‌گشاید. انقلاب در ایران اتفاق خواهد افتاد و آینده بهتری منتظر ایران خواهد بود.»

حامد اسماعیلیون جمعه با انتشار پیامی از «شورای همبستگی برای دموکراسی و آزادی در ایران» کناره‌گیری کرد.

اسماعیلیون درباره علت ترک «گروه همبستگی» نوشت: «گروه‌های فشار از بیرون از جمع با شیوه‌های غیردموکراتیک می‌کوشیدند مواضعشان را تحمیل کنند. در میانه‌ انفعال و منازعات بی‌نتیجه، به آتش دعواهای بیهوده دمیده شد که در فضای آن خون آن‌ها که کشته شدند و رنج آن‌ها که درد می‌کشند به سایه می‌رود.»

شورای همبستگی برای دموکراسی و آزادی در ایران در روز ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ اولین نشست خود را در دانشگاه جرج‌تاون در واشینگتن‌ دی‌سی برگزار کرد.

این شورا که دیگر اعضای آن عبارتند از شاهزاده رضا پهلوی، شیرین عبادی، عبدالله مهتدی، مسیح علی‌نژاد و نازنین بنیادی، در روز ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ «منشور همبستگی و سازماندهی برای آزادی» خود به‌ نام «مهسا» را منتشر کرد.

از: ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.