عفیف نعیمی، از مدیران سابق جامعه بهایی ایران، بازداشت شد

یکشنبه, 10ام اردیبهشت, 1402
اندازه قلم متن

 

رادیو فردا

عفیف نعیمی، از مدیران سابق جامعه بهایی ایران، روز شنبه ۹ اردیبهشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گفته فعالین بهایی، آقای نعیمی ظ‍هر روز شنبه همراه خانواده و نزدیکان خود در یکی از باغ‌های حومه کرج به‌سر می‌برد که بیش از ۱۰ مامور امنیتی وارد محوطه باغ شدند و او را بازداشت کردند.

بازداشت این شهروند بهایی در حالی انجام شده که کمتر از چهار ماه از آزادی او به قید وثیقه می‌گذرد. همچنین او از بیماری قلبی رنج می‌برد و به همین دلیل «بارها در دوران بازداشت قبلی از هوش رفته است».

این مدیر سابق جامعه بهایی ایران موسوم به «یاران ایران» بهمن‌ماه پارسال از سوی دادگاه انقلاب کرج به هفت سال حبس تعزیری و پرداخت پنج میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده بود. این پرونده قضایی اکنون در مرحله تجدید نظر است.

پرونده آقای نعیمی با ۱۰ شهروند بهایی دیگر مشترک بود و دادگاه انقلاب کرج تمامی افراد را به حبس‌هایی بین ۲۵ ماه تا هفت سال محکوم کرد.

دادگاه انقلاب کرج این شهروندان بهایی را به «اهانت و فعالیت آموزشی و تبلیغی علیه شرع اسلام»، «شرکت در تشکیل گروه و اداره اشخاص به قصد بر هم زدن امنیت کشور از طریق اقدام به ترویج بهاییت در اطفال، کودکان و نوجوانان»، «فعالیت آموزشی و ترویجی مغایر با شرع اسلام از طریق آموزش و ترویج بر اساس تعالیم بهاییت در مهدهای کودک»، «تبلیغ بر علیه شرع اسلام از طریق آموزش کوچینگ» متهم کرد.

از مدیران سابق جامعه بهایی ایران هم‌اکنون فریبا کمال‌آبادی و مهوش ثابت در زندان اوین در حال گذراندن دومین دوره محکومیت ۱۰ ساله خود هستند.

جمهوری اسلامی ایران آیین بهایی را به رسمیت نمی‌شناسد و مقامات قضایی بارها بهاییان را «جاسوس و دشمن» خوانده‌ و احکام اعدام، بازداشت، زندان و محرومیت از تحصیل و کسب‌وکار علیه آن‌ها صادر کرده‌اند.

از دلایل بازداشت آقای نعیمی اطلاعی در دست نیست اما به نظر می‌رسد این بازداشت به پرونده‌ قضایی او که در مرحله تجدید نظر قرار دارد، مرتبط باشد.

بر اساس گزارش منابع جامعه بهایی ایران و رادیو فردا/پ.م/ک.ر

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.