«ضرب‌وشتم» کارگران نیشکر هفت‌تپه در روز جهانی کارگر

دوشنبه, 11ام اردیبهشت, 1402
اندازه قلم متن

 

عکس آرشیوی از یک تجمع کارگران هفت‌تپه

عکس آرشیوی از یک تجمع کارگران هفت‌تپه
رادیو فردا

کانال تلگرامی «هفت‌تپه» خبر داد که نیروهای حراست شرکت نیشکر هفت‌تپه صبح دوشنبه ۱۱ اردیبهشت و همزمان با روز جهانی کارگر، جمعی از کارگران معترض، از جمله نمایندگان کارگران این شرکت، را ضرب‌وشتم کردند.

بر اساس این گزارش، در حالی که تعدادی از کارگران معترض با تجمع در مقابل دفتر مدیرعامل به‌دنبال پخش شیرینی به مناسبت روز جهانی کارگر بودند، بیش از ۵۰ نفر از عوامل منسوب به حراست و تعدادی از افراد غیر کارگر به سمت آن‌ها هجوم برده و اقدام به ضرب‌وشتم کارگران کردند.

کارگران شرکت کشت‌وصنعت نیشکر هفت‌تپه در سال‌های گذشته بارها به دلایل مختلف از جمله مشکلات معیشتی دست به تجمع و اعتراض زده‌اند و در موارد متعدد هم مورد حمله قرار گرفته و بازداشت شده‌اند.

در همین حال، وب سایت «امتداد» خبر داد که تعدادی از کارگران این شرکت روز ۱۰ اردیبهشت در اعتراض به سخنان عبدالعلی ناصری، مدیرعامل شرکت کشت‌وصنعت نیشکر هفت‌تپه، دست به تجمع اعتراضی زده و با کنار گذاشتن وعده غذایی خود، اعلام اعتصاب غذای خشک کردند.

آقای ناصری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، با بیان این جمله که «خر مال کسی است که سوارش می‌شود»، این شرکت را به خر تشبیه کرد و گفت که «ما هم سوار خر شدیم و پیاده هم نمی‌شویم. هفت‌تپه را ول نخواهیم کرد!»

این سخنان مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه با واکنش شدید جامعه کارگری مواجه شد و شماری از فعالان کارگری با اعلام ادامه اعتصاب غذا، خواستار عذرخواهی رسمی عبدالعلی ناصری بابت این «سخنان زننده» شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.