قیام علیه اعدام در اصفهان؛ تیراندازی به سوی مردم معترض در اطراف زندان دستگرد

دوشنبه, 25ام اردیبهشت, 1402
اندازه قلم متن

هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها درباره اعدام سه محکوم در پرونده موسوم به «خانه اصفهان»، بامداد دوشنبه ۲۵ اردیبهشت تجمعی در اطراف زندان مرکزی این شهر (زندان دستگرد) شکل گرفت تا از از اعدام مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی جلوگیری شود.

بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی، هم‌زمان با تجمع مردم برای جلوگیری از اعدام محکومان پرونده موسوم به خانه اصفهان، صدای تیراندازی نیز در اطراف زندان دستگرد در این شهر شنیده شد.

این تجمع پس از آن شکل گرفت که محمد هاشمی، پسرخاله مجید کاظمی فایلی صوتی از این جوان محکوم به اعدام در اصفهان منتشر کرد که او در آن، شکنجه‌ها علیه خود دوره بازداشت برای گرفتن اعتراف اجباری را شرح می‌دهد.

سعید افکاری، برادر نوید افکاری، هم از مردم اصفهان خواست «همراه با خانواده‌های محکومان به اعدام خانه اصفهان به سمت زندان دستگرد بروید و با ایجاد ترافیک و بوق زدن از اعدام عزیزان وطنمان جلوگیری کنید».

اشکان امینی، برادر مهسا امینی، نیز در استوری اینستاگرام خود از مردم خواست در مقابل تلاش حکومت برای اعدام محکومان پرونده موسوم به «خانه اصفهان» مقاومت کنند و به خاطر قولی که به خانواده مهسا امینی داده‌اند، اجازه ندهند «دیگر کسی داغدار شود».

در حالی که سرکوبگران برای پراکنده کردن مردم از طریق گاز اشک‌آور تلاش می‌کردند، مردم شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» و «این آخرین پیامه، اعدام کنی قیامه» سر دادند.

ویدیوهای منتشر شده همچنین نشان می‌داد ترافیک سنگینی در اطراف زندان دستگرد ایجاد شده و دود غلیظ ناشی از گاز اشک‌آور در منطقه دیده می‌شود.

به تازگی حکم اعدام مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی، متهمان پرونده موسوم به «خانه اصفهان»، توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بدون ارائه هیچ سند و مدرکی و فقط از طریق اعترافات اجباری، این سه زندانی سیاسی را به کشتن سه نیروی امنیتی جمهوری اسلامی متهم کرده است.

از: ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.