«رکود» در بازار طلای ایران؛ «زوج‌های جوان حلقه ازدواج خود را نقره می‌خرند»

دوشنبه, 25ام اردیبهشت, 1402
اندازه قلم متن

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد می‌گوید زوج‌های جوان به دلیل افزایش قیمت طلا نسبت به سال گذشته و نداشتن قدرت خرید طلا، حلقه نقره می‌خرند.

به گزارش روزنامه «همشهری»، یوسف تقی‌زادگان روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در ادامه گفته است بازار خرید و فروش طلا راکد است و تنها عده‌ای از افراد برای حفظ سرمایه خود به خرید سکه و یا طلای مستعمل اقدام می‌کنند.

به گفته او، در سال‌های گذشته در هفته ۷ تا ۸ سرویس طلا برای زوج‌های جوان به فروش می‌رسید اما اکنون این فروش به «صفر» رسیده است.

آقای تقی‌زادگان اظهار داشت: «امروز زوج‌های جوان به دلیل نداشتن قدرت خرید طلا، حلقه ازدواج خود را نقره می‌خرند زیرا قیمت طلا نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.»

اخیرا شورای جهانی طلا نیز طی گزارشی اعلام کرد خرید جواهرات طلا در ایران طی سه ماهۀ ابتدایی سال جاری میلادی (تقریبا معادل فصل زمستان) نسبت به دور مشابه پارسال ۱۵ درصد افت کرده و به هفت هزار و ۱۰۰ کیلوگرم کاهش یافته است.

با این‌ حال، شورای جهانی طلا از جهش ۳۸ درصدی خرید سکه و شمش طلا توسط شهروندان ایرانی در سه ماهۀ ابتدایی سال جاری میلادی خبر داده که نشان می‌دهد ایرانی‌ها برای حفظ ارزش دارایی‌های ریالی خود خرید سکه و شمش طلا را به شدت افزایش داده‌اند.

ارزش پول ملی ایران طی سال گذشته تقریبا نصف شد.

با استفاده از گزارش‌های همشهری و رادیو فردا؛ د.خ/س.ن

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.