اگر این خودسری نیست پس چیست؟: همسر حمید بابایى به اتهام مصاحبه، تهدید به محاکمه شد

دوشنبه, 28ام بهمن, 1392
اندازه قلم متن

babai va hamsarقاضى صلواتى با احضار حمید بابایى دانشجوى مقطع دکترا در دانشگاه لى یژ بلژیک که پس از ورود به ایران، به اتهام جاسوسى بازداشت و به ده سال حبس محکوم شده است، ضمن تهدید این دانشجوى زندانى، به او اعلام کرد که همسرش را نیز محاکمه خواهد کرد.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”، حمید بابایى، دانشجوى زندانى بند ٣۵٠ اوین، که در تاریخ ٢۶ بهمن ۹٢ به دادگاه انقلاب شعبه ١۵ به ریاست صلواتى احضار مى شود، از بدو ورود به دادگاه، مورد هجمه و هجوم صلواتى و چند نفر دیگر قرار مى گیرد.

او که ابتدا تصور مى کرده که این احضار به دلیل وصول نشدن لایحه دفاعى براى تجدید نظر در راى دادگاه وى است اما پس حضور در دادگاه با تهدید و فحاشى قاضى صلواتى مواجه میشود و صلواتى با نشان دادن متن مصاحبه اى از همسر حمید بابایى، تهدید میکند که همسرش به علت انجام مصاحبه با رسانه اى ضد انقلاب، متهم بوده و خود شخصا از همسر ایشان شکایت کرده و او را به دادگاه خواهد کشاند.

صلواتى همچنین در ادامه تهدید کرده که قصد دارم ملاقات کابینى را نیز براى همسرت ممنوع کنم.

پیش از این کبرى پارسا جو، همسر حمید بابایى، پس از افشاى بازداشت حمید بابایى و حکم سنگین صادره براى وى، به پرسش برخى خبرنگران در خصوص چرایى این حکم، پاسخ داده بود.

حمید بابایى در واکنش به این اقدام قاضى صلواتى مى گوید: از روزى که به ایران برگشته ایم امنیت روحى را از من و همسرم گرفته اند و هر بار که به دادگاه احضار شده ایم با تهدید به اعدام توسط قاضى صلواتى رو به رو شده ایم.

اقدامات و راى هایى که در دادگاه انقلاب صادر مى شود به جاى آنکه ضامن امنیت و سلامت جامعه باشد، بیشتر در جهت زدودن احساس امنیت و فروپاشیدن خانواده هاست.

درست چند ماه مانده به دفاع از پایان نامه هاى دکترى حمید بابایى و همسرش و یافتن شغل و تامین وضعیت معیشتى، با این اقدام و راى دادگاه انقلاب خانواده جدیدى که تازه شکل گرفته بود، اینگونه برآشفته و در معرض فروپاشى قرار گرفته است.

ابوالقاسم صلواتى معروف به قاضى صلواتى قاضى و رئیس شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامى و دادرس علی‌البدل دادگاه‌هاى عمومى تهران است.

وى در سالهاى گذشته خود در مقام قاضى، شاکیان زیادى داشته است که شکایت پنج وکیل دادگسترى و دو فعال حقوق دراویش نعمت‌اللهى گنابادى محبوس در زندان اوین، از قاضى ابوالقاسم صلواتى به استناد “تخلفات حقوقى” و “تجاوز این قاضى از حدود اختیارات قانونی‌اش”، در دادسراى انتظامى قضات، آخرین مورد این شکایات است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.