«ضرب و شتم و بازداشت» خانواده مجید کاظمی؛ جلوگیری از حضور مردم در مراسم سوم اعدام‌شدگان در اصفهان

یکشنبه, 31ام اردیبهشت, 1402
اندازه قلم متن

عکسی از مراسم یادبود مجید کاظمی در سیدنی استرالیا

بی بی سی فارسی

همزمان با سومین روز اعدام متهمان «پرونده اصفهان»،‌ گزارش‎‌ها از ایران حاکی از ادامه فشار بر خانواده‌ها برای جلوگیری از برگزاری هر گونه مراسم و بستن راه‌های منتهی به مزار آنهاست.

بر اساس تصاویر منتشر شده روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت،‌ ماموران انتظامی و امنیتی در مسیر بهشت زینب، محل مزار مجید کاظمی در حبیب آباد استان اصفهان را مسدود کردند و ایستگاههای ایست بازرسی برقرار شده است.

پیشتر محمد هاشمی از بستگان نزدیک خانواده کاظمی در توییت‌هایی نوشت که ساعت ۳ صبح امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت،‌ «ماموران امنیتی به خانه مجید کاظمی حمله کردند و بعد از ضرب و شتم برادران و پدر و مادر او، حسین و مهدی دو برادر مجید کاظمی را بازداشت کردند.»

به گفته آقای هاشمی بعد از ساعاتی و پس از اینکه سمیه کاظمی، خواهر مجید کاظمی از طریق پلیس پیگیر این مساله بوده، ماموران به خانه آنها بازگشتند و او را هم بازداشت کردند.

امروز سومین روز اعدام مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی است و پیشتر خانواده‌ مجید کاظمی با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری مراسم ختم او بر مزارش خبر داده بودند.

مادر صالح میرهاشمی هم دیروز در یک فایل صوتی اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی «به همسرش دستبند زدند و اجازه گرفتن مراسم به آن‌ها را ندادند.»

گزارشها همچنین حاکی از استقرار نیروهای امنیتی در اطراف خانه سعید یعقوبی طی شب‌های گذشته است.

مانا محمدی همسر صالح میرهاشمی

مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی متهمان پرونده «خانه اصفهان» در ارتباط با کشته شدن دو بسیجی و یک سرهنگ یگان ویژه در ۲۵ آبان سال گذشته (۱۴۰۱) در میدان نگهبانی محله «خانه اصفهان» بازداشت، محاکمه، محکوم و سرانجام اعدام شدند.

خاکسپاری این سه نفر در سه نقطه متفاوت استان اصفهان توسط ماموران امنیتی انجام شد: مجید کاظمی در گورستان حبیب آباد، صالح میرهاشمی در روستای بلطاق و سعید یعقوبی در نزدیکی غسال‌خانه روستای کُرد سفلی.

مزار مجید کاظمی

سوگواری خانواده بر مزار مجید کاظمی در گورستان «حبیب آباد»

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.