حکم سه بار اعدام جواد روحی، از متهمان اعتراضات ایران در دیوان عالی کشور لغو شد

چهارشنبه, 3ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

پرونده جواد روحی، به گفته وکیلش دارای ایرادات اساسی است.پرونده جواد روحی، به گفته وکیلش دارای ایرادات اساسی است.

ار اف ای 

حکم سه بار اعدام جواد روحی، از شرکت‌کنندگان در جنبش «زن، زندگی، آزادی» در شعبه نهم دیوان‌عالی جمهوری اسلامی نقض شد. مجید کاوه، وکیل جواد روحی در توییتر به نقض حکم اعدام موکلش جواد روحی اشاره کرده و نوشته است:

جواد روحی،‌ ۳۵ ساله اهل شهر آمل ۲۰ آذر ۱۴۰۱ در جریان شرکت در اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی بازداشت شد. خبرگزاری میزان، رسانه قوه قضاییه در آن زمان مدعی شده بود که آقای روحی «یکی از لیدرهای اصلی» اعتراضات بوده است.

پیش‌تر دادگاه شعبه یکم انقلاب ساری او را به خاطر «تخریب و به آتش کشیدن مقر پلیس راهنمایی و رانندگی، اماکن دولتی و نظامی، بانک‌ها و شهرداری نوشهر» که منجر به مرگ پنج نفر و جراحت تعدادی مامور پلیس شده بود، مقصر دانسته بود. 

قاضی دادگاه در آن زمان مدعی شده بود که، جواد روحی به همراه فردی به نام مهدی محمدی‌فر در رهبری معترضان نقش مهمی داشته‌اند.

«افساد فی‌الارض» و «محاربه»، «ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن از طریق آتش زدن قرآن کریم و توهین به مقدسات»٬ «احتراق و تخریب اموال» و «تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور» اتهاماتی بودند که جواد روحی در دادگاه انقلاب ساری براساس آنها محاکمه شده‌بود.

حکم مهدی محمدی‌فر نیز که مثل جواد روحی به اعدام محکوم شده بود، در دیوان عالی کشور نقض شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.