تعلیق غیرقانونی دست‌ کم ۲۰ دانشجوی خوابگاه متاهلین دانشگاه تهران

یکشنبه, 7ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

بنا بر گزارشات واصله حدود ۲۰ دانشجوی ساکن در خوابگاه‌ متاهلی جلال آل احمد دانشگاه تهران به اتهام ایجاد مزاحمت و وقفه در کلیه‌ی امور دانشگاه به یک نیمسال منع موقت از تحصیل با احتساب در سنوات محکوم شده‌اند.

مصداق این اتهام تخلیه‌ نکردن خوابگاه است. در حالی که دانشجویان محکوم شده در بازه‌ی مجاز سنوات رفاهی قرار دارند و حق استفاده از خوابگاه را دارند اما دانشگاه تهران به بهانه‌ی کمبود خوابگاه متاهلی، زودتر از موعد دانشجویان را مجبور به تخلیه‌ خوابگاه می‌کند و این در حالی است که در همین خوابگاه تعداد زیادی بلوک خالی وجود دارد که به دانشجویان اختصاص داده نمی‌شود. بنظر می‌رسد آقای وجهی معاون این دانشگاه و رئیس کمیته انظباطی بدوی، از کمیته به عنوان ابزاری دمِ دستی برای نیل به خواسته‌های خود استفاده می‌کند.

این امر در حالی رخ می‌دهد که دانشگاه تهران قول احداث چند خوابگاه متاهلی را داده است اما اندک بودجه‌ای را هم به تجهیز و آماده‌سازی خوابگاه‌ها و ساختمان‌های بلااستفاده‌اش تخصیص نمی‌دهد. اینبار اما سیاست آقای وجهی به جای تلاش برای حل مسئله، سرکوب دانشجو به وسیله دانشجو و به بهانه نیازهای دانشجو صورت گرفته است.

گفتنی است، این حکم در حالی صادر شده است که که طبق شیوه‌نامه‌ی انضباطی ضد دانشجویی، سنگین‌ترین تنبیه این تخلف، منع موقت از تحصیل به مدت یک نیم‌سال بدون احتساب در سنوات است حال آنکه این حکم با احتساب در سنوات صادر شده است. همچنین بنا بر گزارشات جلسه‌ی انضباطی این دانشجویان بدون رعایت حداقلِ تعداد حاضرین در جلسه، تشکیل شده است

از: ایران امروز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.