دستگیری ۵ شکارچی غیرمجاز در دماوند

دوشنبه, 8ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

دماوند – ایرنا – رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری پنج شکارچی مسلح غیرمجاز در عملیات محیط بانان این شهرستان و کلانتری مهرآباد خبرداد و گفت: سلاح شکاری و اجزای سه راس قوچ وحشی از این افراد کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، نقی میرزاکریمی روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: محیط بانان این اداره در ارتفاعات روستای زره در – تمیسیان ضلع غربی منطقه شکار ممنوع کوه سفید متوجه صدای شلیک چند تیر شده و با دوربین کشی چند نفر شکارچی غیر مجاز را مشاهده و سریعاً موضوع را برای اعزام نیروی کمکی گزارش دادند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای کمکی و فرمانده کلانتری مهرآباد رودهن با تشکیل تیم های عملیاتی به محل اعزام شدند، افزود: به دلیل تاریکی شب امکان دستگیری در ارتفاعات بوجود نیامد و بر همین اساس مسیر های عبوری بصورت نامحسوس تحت نظر قرار گرفت.
میرزاکریمی خاطرنشان کرد: سرانجام ساعت یک بامداد در مسیر زره در بعد از تعقیب و گریز و تیر اندازی هوایی خودروی شکارچیان مسلح متوقف شد.

این مسئول اظهار داشت: در این راستا پنج نفر که با سلاح شکاری به شکار سه راس قوچ وحشی اقدام کرده بودند دستگیر و با دستور مقام قضایی بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند یکی از بهترین زیستگاه های بکر استان برای زیست جانورانی همچون پلنگ، گربه پالاس، گرگ، روباه، پرندگان شکاری، خرس و کفتار و انواع چهارپایان علف خوار محسوب می شود و از این منظر دارای تنوع زیستی است.

این منطقه با مساحت حدود ۱۱۱ هزار هکتار از سال ۱۳۸۴ به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شده که در استانهای تهران و سمنان قرار دارد و بخشی از شهرستان دماوند را در بر می گیرد، این منطقه یکی از اکوتونهای با ارزش مابین البرز و کویر است که حیات وحش عمده این منطقه گربه پالاس، گرگ ، قوچ و میش ، کبک و تیهو می باشند و از رودخانه های مهم آن می توان به رودخانه دو آب و شاه بلاغی اشاره کرد که بسیاری از گونه های با ارزش گیاهی از جمله بنه در منطقه یافت می شوند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.