زهره صیادی جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد

شنبه, 13ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – زهره صیادی، فعال اجتماعی ساکن تهران جهت تحمل دوران محکومیت یک سال حبس خود به زندان اوین منتقل شد. این حکم در حالی به اجرا در آمده که خانم صیادی به دلیل ابتلا به بیماری، فاقد شرایط مساعد جسمانی بوده و مراحل درمان خود را طی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه قعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه نهم خردادماه ۱۴۰۲، زهره صیادی جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا اطلاع داد: “روز دوشنبه هشتم خرداد، حکم یک سال حبس خانم صیادی توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید و همزمان وی به شعبه اجرای احکام احضار شد. نهایتا یک روز بعد، زهره پس از مراجعه به دادگاه، جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.”

منبع مطلع با بیان اینکه خانم صیادی به بیماری سرطان مبتلا است، اظهار داشت: “اجرای حکم حبس زهره در حالی صورت گرفته که او مراحل درمانش را به طور کامل سپری نکرده و به رسیدگی پزشکی نیاز دارد.”

وی پیشتر در تاریخ نوزدهم آذرماه ۱۳۹۸ توسط ماموران امنیتی در شهرک اندیشه تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. خانم صیادی در تاریخ دوم دی ماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.

وی نهایتا در سال ۱۴۰۱ توسط مرجع قضائی به یک سال حبس محکوم شد.

زهره صیادی، شهروند ساکن تهران فارغ التحصیل رشته ادبیات است که در زمینه حقوق کودکان کار و بی‌ سرپرست، کودکان بی‌ شناسنامه و سواد آموزی به زنان و کودکان بی‌ سرپرست نیز فعالیت داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.