قصرقند؛ در پی تیراندازی نیروهای نظامی یک سوختبر زخمی شد

شنبه, 13ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز جمعه دوازدهم خرداد، در پی تیراندازی نیروهای نظامی در شهرستان قصرقند، یک سوختبر زخمی شد. در این رویداد خودرو این شهروند بر اثر تیراندازی ماموران دچار آتش سوزی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز جمعه دوازدهم خرداد ۱۴۰۲، در پی تیراندازی نیروهای نظامی در قصرقند یک سوختبر زخمی شد.

هویت این سوختبر، عارف دامنی عنوان شده است.

در این گزارش آمده است؛ نیروهای انتظامی در نزدیکی پمب بنزین قصرقند به سمت این خودروی سوختبر تیراندازی کردند که موجب آتش سوزی خودرو شد. در این رویداد آقای دامنی از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دچار سوختگی شده است.

در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران ویژه سال ۲۰۲۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

در سال ۲۰۲۲ مجموعا ۸۴۵ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند که از میان آنها ۵۷۱ شهروند جان خود را از دست دادند که این آمار شامل جان باختن ۲۲ کولبر، ۹ سوختبر و ۵۴۰ شهروند میشود. ۲۷۴ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۱۳۴ نفر کولبر، ۱۲۸ شهروند عادی و ۱۲ نفر سوخت بر هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.