ضرب و شتم شعیب میربلوچ‌ زهی ریگی، معترض محکوم به اعدام در زندان زاهدان

یکشنبه, 14ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – شعیب میربلوچ‌ زهی ریگی، معترض محکوم به اعدام در زندان زاهدان، توسط پرسنل این زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. علیرغم وضعیت نامناسب جسمانی و جراحات وارده ناشی از این ضرب و شتم، آقای میربلوچ زهی از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، شعیب میربلوچ‌ زهی ریگی، معترض محکوم به اعدام در زندان زاهدان، توسط پرسنل زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

در این گزارش آمده است “ماموران زندان آقای میربلوچ‌ زهی ریگی را از “بند ۹ زندان زاهدان” خارج کرده و به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند.”

گفته میشود، این زندانی محکوم به اعدام “از ناحیه سر دچار شکستگی شده” اما با این وجود از رسیدگی پزشکی لازم محروم مانده است.

شعیب میربلوچ‌ زهی ریگی، متولد ۱۳۸۳، از معترضان محکوم به اعدام و ساکن زاهدان است که در تاریخ ۱۳ مهر ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد.

آقای ریگی نهایتا توسط شعبه دوم مجتمع قضایی “شهید نوری” (دادگاه عمومی زاهدان) از بابت اتهام “افساد فی الارض” به اعدام محکوم شد.

صدور حکم اعدام برای این معترض در حالی صورت گرفت که وی طی مراحل دادرسی از حق دسترسی به وکیل محروم بود.

هرانا اخیرا در گزارشی به آخرین وضعیت حقوقی ۲۵ تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ که به اعدام محکوم شده بودند، پرداخته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.